Azcor Posted November 13, 2002 Share Posted November 13, 2002 Hej! Är det någon som fått produktionsstöd från SFI? Enligt deras hemsida http://www.sfi.se/omsfi/ostod/ostbest/ostbest.htm så kan man söka bidrag för att skriva manus, producera film etc: / Nyfiken! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moiraine Posted November 13, 2002 Share Posted November 13, 2002 Jag har inte fått det, tyvärr :) men är det inte så att man på något sätt måste vara etablerad inom filmbranschen innan man får stöd från SFI? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azcor Posted November 14, 2002 Author Share Posted November 14, 2002 Hej! Det verkar inte så för deras paragraf (§19) säger att stöd ska kunna utgå till t.ex."växthusverksamhet för unga filmskapare..." Har du provat? Mvh Azcor 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted November 14, 2002 Share Posted November 14, 2002 Det står många fina saker i deras stadgar, men minst lika mycket finstilt plus en arme av tjänstemän som kontrollerar pengarna ;) Men testa att sök, men vad jag har hört så måste man vara etablerad eller ha jäkligt mycket tur. Men förhoppningsvis har jag fel :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts