Darth_Ozan Postad 21 november 2007 Postad 21 november 2007 hej jag håller på att göra en dvd i architect men när jag konverterat dom 6 avsnitten av svensson svensson i tmpgenc blir dom på 5gb men fördubblas i architect alltså 10gb, samma sak hände med en annan film... vad ska jag göra? 0 Citera
video_sync Postad 21 november 2007 Postad 21 november 2007 Är du säker på att dina klipp är i MPEG-2 format ? DVD Architect gör i sådana fall ingen extra komprimering. Kolla upp det först! Skulle dina filer ligga som något annat format än MPEG-2, så behövs där en konvertering som DVD Architect kommer att utföra. Du kan inne på File -> Optimize DVD, ställa in bithastigheten på komprimeringen och därmed prioritera kvalité eller speltid. Lägre bithastighet ger längre speltid men försämrar kvalitén på din DVD-Video. 0 Citera
Darth_Ozan Postad 22 november 2007 Författare Postad 22 november 2007 jag konverterade dom till mpeg 2 i tmpgenc 0 Citera
video_sync Postad 25 november 2007 Postad 25 november 2007 Om dina filer är MPEG-2 skrivna är det omöjligt att DVD Architect rör dem. Dem deteckteras som "DVD-Ready". Du får navigera runt och se efter vad det är som tar upp de fem extra gigabyten. Ta som sagt även en titt under Optimize DVD för att se så att alla filer är "DVD-Ready". Tabellen där inne visar vad som behövs göras, eller vad DVD Architect kommer att utföra. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.