Liza Postad 19 november 2007 Postad 19 november 2007 Hejsan! Jag planerar nu att inhandla en canon hv20, men innan jag gör det så behöver jag veta om man kan ansluta den till en dator som bara har 4pins firewire?.. Pga att min dator bara har 4pins så får ju kameran ingen ström från datorn..? Kan ju inte vara stabilt att kameran ska tugga sitt bateri för att strömma över filmen till datorn?.. Men om jag då kopplar kameran till datorn och samtidigt kopplar in kamerans nätdel (strömsladd) i väggen, då borde ju kameran ta ström från elnätet, inte bateriet? :D Det känns som att detta är ganska "obvious", men ville ändå kolla först! :) Tacksam för svar på dum fråga! 0 Citera
Max_H Postad 19 november 2007 Postad 19 november 2007 Inga videokameror kan ta strömmen från datorn. Mao spelar det ingen roll, för överföringen till datorn, om du har 4 eller 6 pins fw anslutning. Strömmen till kameran tar du lämpligen från väggen (men batteriet funkar det med). /Max 0 Citera
Liza Postad 19 november 2007 Författare Postad 19 november 2007 Inga videokameror kan ta strömmen från datorn. Mao spelar det ingen roll, för överföringen till datorn, om du har 4 eller 6 pins fw anslutning. Strömmen till kameran tar du lämpligen från väggen (men batteriet funkar det med). /Max Jahapp då var det utklarat! :) Tack för upplysningen! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.