Gå till innehåll

rekvisita till reklamfilm


Mikael_hs

Recommended Posts

Hejsan! Jag och mina medarbetare behöver lite rekvisita till en reklamfilm för min skola (sthlms filmskola) under dagarna den 20:e och 21:a. Vad vi behöver är:

 

2 stolar (gärna sådana där vita lite eggformade)

Svart fond.(kanske skynken)

Armebasker

skinnväst

patronbälte

cowboyboots

cowboyhatt

 

Har någon något av detta som den kan tänka sig att låna ut (vi spelar in på europastudios i sundbyberg och bor alla i sthlm), så vore det schysst. Vet ni var man kan få tag på detta så vore det också bra.

 

Här är manuset: Har ni förslag på annat som kan spöka ut vår lärare (han som skjuter) på ett kul sätt, säg till.

 

En TV-studio blir upplyst. Det är en sparsmakad dekor med filmaffischer på väggen, ett litet bord och 2 fåtöljer. I fåtöljerna sitter en manlig akademisk filmexpert, mittemot en kvinnlig programledare i trendigt rufsig frisyr.

 

Programledaren:

 

Välkommen tillbaka till Filmrutan. Så vad tyckte du om filmen?

 

Filmexpert

 

Ja. Jag tyckte att bildkompositionen hade en så intressant postmodern intertextualitet.

 

 

Plötsligt hör man steg som kommer allt närmare och ur mörkret ser man ett gevär lyftas in i bild och avfyras mot filmexperten som dör med Peckinpah-aktig dramatik. Programledaren tittar förskräckt på detta. Man ser ett par boots ställa sig i blodpölen på golvet och kameran lyfts uppåt tills ansiktet visar att det är Roland Sterner (lärare) med hagelbössa.

 

Roland

 

Vissa bara snackar om film. Vi gör den. Vilken sida står du på?

 

 

Roland skjuter in i kameran. Sedan kommer loggan Stockholms filmskola.

 

Sedan hörs jinglen. "Stockholms Filmskola, där drömmar blir till verklighet."

 

(Sedan skjuter Roland ner programledaren.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan! Jag och mina medarbetare behöver lite rekvisita till en reklamfilm för min skola (sthlms filmskola) under dagarna den 20:e och 21:a. Vad vi behöver är:

 

2 stolar (gärna sådana där vita lite eggformade)

Svart fond.(kanske skynken)

Armebasker

skinnväst

patronbälte

cowboyboots

cowboyhatt

 

Har någon något av detta som den kan tänka sig att låna ut (vi spelar in på europastudios i sundbyberg och bor alla i sthlm), så vore det schysst. Vet ni var man kan få tag på detta så vore det också bra.

 

Här är manuset: Har ni förslag på annat som kan spöka ut vår lärare (han som skjuter) på ett kul sätt, säg till.

 

En TV-studio blir upplyst. Det är en sparsmakad dekor med filmaffischer på väggen, ett litet bord och 2 fåtöljer. I fåtöljerna sitter en manlig akademisk filmexpert, mittemot en kvinnlig programledare i trendigt rufsig frisyr.

 

Programledaren:

 

Välkommen tillbaka till Filmrutan. Så vad tyckte du om filmen?

 

Filmexpert

 

Ja. Jag tyckte att bildkompositionen hade en så intressant postmodern intertextualitet.

 

 

Plötsligt hör man steg som kommer allt närmare och ur mörkret ser man ett gevär lyftas in i bild och avfyras mot filmexperten som dör med Peckinpah-aktig dramatik. Programledaren tittar förskräckt på detta. Man ser ett par boots ställa sig i blodpölen på golvet och kameran lyfts uppåt tills ansiktet visar att det är Roland Sterner (lärare) med hagelbössa.

 

Roland

 

Vissa bara snackar om film. Vi gör den. Vilken sida står du på?

 

 

Roland skjuter in i kameran. Sedan kommer loggan Stockholms filmskola.

 

Sedan hörs jinglen. "Stockholms Filmskola, där drömmar blir till verklighet."

 

(Sedan skjuter Roland ner programledaren.)

 

Hehe... Gillar manuset skarpt måste jag säga! Grymt skönt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...