soulpat Postad 5 november 2007 Postad 5 november 2007 http://www.apple.com/se/imac/ Vad säger ni om denna datorn? planerar att byta ut min pc till en imac Jobbat med g5 och den är jävligt nice men vad säger ni kunniga macare om denna? Är den bättre än 5an vid videoredigering, speciellt vid redigering av hd? Tack 0 Citera
beta75 Postad 5 november 2007 Postad 5 november 2007 Jag sitter själv och funderar på en sådan. Min Powerbook G4 börjar bli sliten. Har på jobbet den förra modellen på 2.16 Ghz och det rullar på bra i HDV. Med tanke på hur stort klivet är i pris till en Mac Pro så tycker jag den är det bästa alternativet. Sen beror det ju på hur mycket man ska redigera. Jag uppfattar i alla fall iMacen (med 2gb ram) som snabbare än jobbets macbook pro. Förmodligen beror det på diskhastigheten och lite mer minne. Sen är det ju inte fel att få en FULL HD skärm och komplett dator för 16500:- rock n roll /KN 0 Citera
soulpat Postad 5 november 2007 Författare Postad 5 november 2007 ja, billigt! Kan man köra magic bullet till final cut? 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 5 november 2007 Postad 5 november 2007 Till CFS (CFP) funkar Magic Bullet men inte till FCE. Jag har faktiskt kollat på en iMac med, när jag har läst på lite olika forum så verkar det som att de klarar jobbet fint, dock så är uppgraderingsmöjligheterna inte så stora (då är ju Mac Pro bättre, men mycket dyrare). 0 Citera
wiberg Postad 5 november 2007 Postad 5 november 2007 Gjorde slag i saken för nån månad sen o skaffade just denna mac + lite mer minne. Kan tillägga att jag också är en switcher. Kör finalcut xpress hd vilket funkar finfint. Och den jobbar på ganska bra i övrigt. //johan 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.