Flanders Posted November 2, 2007 Posted November 2, 2007 Hej Bullen. Först och främst kan jag meddela att jag är en total idiot gällande Aspect ratios och allt vad det heter. Nu vet ni det, här är mitt problem: Jag håller på med en musikvideo inspelad i 16:9-format; blandat SD och HD. I slutändan vill jag exportera allting från After Effects till Mpeg-2 för att passa på en TV och i 16:9-format, anamorfisk widescreen antar jag att det heter...? Om jag då väljer den förinställda DV PAL Widescreen-inställningen med aspect ratio 1,42 i After Effect och importerar mitt material blir allting ihoptryckt i en 4:3-ruta. Vad ska jag göra? Hjälp mig Bullen. 0 Quote
Max_H Posted November 2, 2007 Posted November 2, 2007 Det låter som om ditt material får fel sk "interpretation" i After Effects (och därmed får fel Aspect), eller så är inte "Pixel Aspect Ratio Correction" påslaget i Comp-fönstret. Börja med att skapa en comp som du gjort och kolla om då slagit på ju tidigare nämnda "Pixel Aspect Ratio Correction" (kolla i hjälpen om du inte hittar den "switchen"). Högerklicka sen på klippen och välj "Interpret Footage" och kolla så After Effects har rätt inställning där. /Max 0 Quote
Flanders Posted November 7, 2007 Author Posted November 7, 2007 Tack så mycket för svaret, eller svaren. Båda stämde i alla fall och nu fungerar allting perfekt. 0 Quote
Recommended Posts