NoGood Postad 28 oktober 2007 Postad 28 oktober 2007 hej alla. det är så att jag brukar lägga ner mina filmer och bilder från mina skidsemertrar varje år på den dvd skiva. detta gör jag i ppro 2.0. och encore. ( encore lånar jag av en vän ) sedan spar jag avi filerna för att kunna visa på min htpc ibland. det jag vill ha hjälp med är att spara / konvertera dessa avi filer ( som exporterats från ppro ) till mindre filer. typ divx. jag har sökt och läst och testat olika program men ej fått till det bra. han någon av er kunniga något tips på program som jag kan anv till att "komprimera" mina 750mb filmer på 5 min till något på 100-250 mb filmer. vore jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig att få till detta. tack på förhand... noggge 0 Citera
Pace Postad 29 oktober 2007 Postad 29 oktober 2007 Flyttad från Videoredigering och omdöpt från "Konvertera alt spara som...". 0 Citera
beta75 Postad 29 oktober 2007 Postad 29 oktober 2007 min favorit är H.264 codec. Brukar använda .mp4 alt .mov MPEG streamclip är programmet och det är gratis. Konverterar till det mesta. /KN 0 Citera
NoGood Postad 29 oktober 2007 Författare Postad 29 oktober 2007 tack så mycket.... ska testa det senare.. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.