Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare! Har spelat in ett bröllop, materialet är lite längre en 1 timme, kanske 70minuter. Allt är inspelat i 4:3 och inget "Pro-cinema" påslaget. Har ingen aning om ifall de är upper eller lower field first. Vet ni det? Iaf, det är runt 25 filer totalt, i vilket program ska jag encoda å ta mig till väga?

Har räknat ut att ungefär en bitrate på 8000 är lagom, då fyller jag up nästan hela dvd:n. Men vad ska jag encoda i för program samt bränna? Snälla mata mig med inställningar som jag ska ha. Kan till lägga att jag bränner på -r Skiver 4.7gb ifall de säger något.

Någon som vet ifall de är upper eller lower field first ?

Mvh Simon.

Postad

NERO på en PC fixar allt åt dig. Starta NERO startsmart / välj skapa DVD-video / in med filerna / gör en meny om du vill / bränn / och ut kommer en DVD.

Om du inte ska spela upp filmerna på en DVD-spelare så rekomenderar jag h.264 codec. Blir ruskigt bra tycker jag.

/KN

Postad

Ska ju spela up de på en dvd-spelare med en vanlig-bildrörs tv! Därför är de viktigt med interactiv. Så har någon en aning om Ifall gs 500 spelar in Upper eller Lower Field first?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...