Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjenare!

Har nyss börjat 2:an i gymnasiet, och har tagit körkort för våran Sony Handycam HD-kamera, och har filmat en reklamfilm med den. Allt är skitbra när man kollar i displayen. men när man ska tanka in den blir det problem.

Jag använder premiere pro 2.0, så jag öppnar ett HD-projekt, men när jag ska tanka in det så hör man inget ljud, och när det väl är inne så blir videofilen MPEG (Så ska det kanske vara, ursäkta min dumhet isåfall) men det blir varken video eller ljud, Bara en bild där det står: "Video pendig", och ja, jag vet vad det betyder. Men jag lät den stå och "Pendla" i säkert en halvtimme. (observera att det bara var en 5-sekunders fil) Men ingenting händer. Inte ens min Rörlig-bild lärare vet vad som är fel.

Så har någon stött på samma problem? Finns det någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand // Simon

Posted

- Kolla att kameran verkligen skickar ut HDV. Stäng av "auto-läget" för HDV/DV playback.

- Testa att göra capture till en annan disk (om du har flera). Se till att ALLA inställningar i "Scratch-disks" står på denna "andra" disk.

/Max