dime Postad 24 oktober 2007 Postad 24 oktober 2007 Jag håller på att planera en scen där, en man ska föra sin hand genom ett fönster. (tänk er den mörkhyade killen i Heroes, som kan gå igenom och öppna dörrar, fönster och väggar). Hur gör man det på bästa sätt? Alltså så att det ser ut som en glasskiva som nästan är flytande, som också går att föra handen igenom. Går det göra i After Effects? /Anders 0 Citera
johangustav Postad 24 oktober 2007 Postad 24 oktober 2007 videcopilot.net, kolla den nyaste tutorialen 0 Citera
dime Postad 25 oktober 2007 Författare Postad 25 oktober 2007 videcopilot.net, kolla den nyaste tutorialen Ja fast det är inte riktigt så jag vill ha det. Jag vill ju ha så att man ser när handen går igenom glaset, som nästan är lite flytande. Exempelvis. Tänk er en monter på ett Museum, då vill jag att det ska se ut som att man för handen igenom glaset och tar ett föremål. Glaset ska då vara lite flytande nästan. Liksom följa handen. 0 Citera
Max_H Postad 25 oktober 2007 Postad 25 oktober 2007 Det är nog egentligen bättre lämpat för ett 3D program, men studera tidigare nämnda tutorial i kombination med mera jobb på Displacement-maps delen så kan det gå om du väljer vinklarna och klippningen rätt/smart. /Max 0 Citera
johangustav Postad 25 oktober 2007 Postad 25 oktober 2007 precis, det va så jag menade, där har du pricipen, sen får du överföra de principerna till det du ska göra och sen försöka att få fram ett bra resultat 0 Citera
H.S Postad 28 oktober 2007 Postad 28 oktober 2007 videcopilot.net, kolla den nyaste tutorialen ne precis va jag skulle säga men jag hann inte tog några dagar innan jag såg det inlägget.;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.