peterfilm.se Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Tja, pinsamt, men sitter med en comp där jag använder illustrator som hjälp. Jag har en logga som består av ett antal olika objekt. När jag markerar alla alla obejkt tillsammans fanns det tidigare en yttre markering som gälde alla markerade objekten samtidigt. Dvs när man ändrade scale på den rutan så ändrades alla objektens scale i förhållande till varandra. Nu har jag fipplat på tangentbordet och denna funktion är borta. dvs rutan finns inte när all ala obekt markeras (vilket jag gör genom att trycka ner vänstermusknappen och dra över objekten och sedan släppa. Tidigare nä'r jag gjorde det dök den magiska scale rutan upp men inte längre. Please. Jag kommer inte vidare. /Peter 0 Quote
Rogge Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Tidigare nä'r jag gjorde det dök den magiska scale rutan upp men inte längre. Om jag förstår dig rätt så letar du efter Ctrl+Shit+H som bör lösa problemet åt dig. Dvs, klicka någonstans i en Composition och tryck Ctrl+Shift+H. 0 Quote
peterfilm.se Posted October 19, 2007 Author Posted October 19, 2007 ok, thanks rogge. Det funkar också om man markerar alla objekt och sedan väljer "transform"-verktyget i tool-menyn (pil+ruta med ankarpunkter) kan vara otroligt frustrerande när man inte vet hur man gjorde det mest simpla tidigare. Pete 0 Quote
Recommended Posts