MartinL Postad 13 oktober 2007 Postad 13 oktober 2007 Så jag köpte Canon HV20 kameran för en vecka eller två sen. Har inte riktigt haft tid att filma något. Men idag så panik filmade jag ett litet green screen test. Filmat i köket = inget speciellt belysning alls. Tyget är köpt på IKEA = Inte direkt perfekt GS tyg. Men men, det var billigt i varje fall;) Jag skickar med orginal bilden, den key:ade bilden, alpha kanalen. Och en liten bild på node arrangemanget i Fusion. Arbetat ca 30-40min med matrialet. Så det är ju inte perfekt. Observera att bilden är beskuren och förminskad till 60% av orginal storleken. Ska ta och tvinga fram tjejen framför kameran i morgon... Min frisyr är inte direkt skit svår att key:a;) Gärna lite feeback:) (Tydligen får man inte ladda upp jpg bilder som är större än 100kb så det får bli en zip fil)GS_Test01_02_1.zip 0 Citera
MarcusLindh Postad 14 oktober 2007 Postad 14 oktober 2007 Ser kalasbra ut. Själv sitter man och är lite sugen på att köpa den kameran. 0 Citera
MartinL Postad 14 oktober 2007 Författare Postad 14 oktober 2007 Tror faktiskt inte man kan få så mkt bättre kamera för dom pengarna.:) 0 Citera
Norbert Postad 15 oktober 2007 Postad 15 oktober 2007 Och jag blev alldeles sugen på att använda min. Ser ju inte alls dåligt ut på nåt sätt. Skulle vara intressant att se ett videoklipp. 0 Citera
megawatti Postad 15 oktober 2007 Postad 15 oktober 2007 Kör med samma tyg som dig, 25kr metern. (x140cm då) Fungerar utmärkt. Dock är mitt rum i källarn lite för kort :) Edit: Kronor meter inte "k" metern :P 0 Citera
MartinL Postad 15 oktober 2007 Författare Postad 15 oktober 2007 Och jag blev alldeles sugen på att använda min. Ser ju inte alls dåligt ut på nåt sätt. Skulle vara intressant att se ett videoklipp. Jag kommer slänga upp lite video klipp och mer bilder snart. Måste få lite tid att filma lite mer bara. Ska som sagt ta och tvinga fram min tjej framför kameran också. Se hur det blir när man försöker keya hår:) Mitt hår är ju inte direkt über svårt att dra en key ifrån;) Kör med samma tyg som dig, 25k metern. (x140cm då) Fungerar utmärkt. Dock är mitt rum i källarn lite för kort :) Ja det verkar ju funka hur bra som helst. Det är dock lite tunt. Men man kan ju dubbel vika det:) Inte direkt dyrt;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.