Ca2le Postad 13 oktober 2007 Postad 13 oktober 2007 Vad kan man använda för pogram för att dela in en film i bilder? så kallade frames? Vore väldigt tacksam om jag fick ett snabbt svaar! 0 Citera
beta75 Postad 13 oktober 2007 Postad 13 oktober 2007 Mpeg Streamclip är ett exempel, Quicktime Pro ett annat... /KN 0 Citera
Kranen Postad 13 oktober 2007 Postad 13 oktober 2007 Använd Adobe Photoshop CS3 och ta importera sedan som filmsekvens i lager 0 Citera
Jonsson Postad 22 oktober 2007 Postad 22 oktober 2007 Men detta funkar väl bara i Extended verisionen av Photoshop? Är ej PS brukare själv, utan levererar bara en hörsägen från osäker källa. MVH / Jonsson EDIT: Hur blir det förresten med HDV material? (Ursäkta trådsnyltandet) EDIT (igen): Provade för första gången PS3 Extended & fann följande under... FILE -> Import -> Video Frames to Layers... Jag valde en liten mpeg-snutt på 1MB för att testa och, voila! Easy as 1, 2, 3... Tackar vi Max H för denna underbara funktion eller? Lyrisk... 0 Citera
Kranen Postad 1 december 2007 Postad 1 december 2007 Men detta funkar väl bara i Extended verisionen av Photoshop? Är ej PS brukare själv, utan levererar bara en hörsägen från osäker källa. MVH / Jonsson Jag har endast testat detta med Photoshop CS3 Extened version, så jag vet inte. Provade för första gången PS3 Extended & fann följande under... FILE -> Import -> Video Frames to Layers... Jag valde en liten mpeg-snutt på 1MB för att testa och, voila! Easy as 1, 2, 3... Tackar vi Max H för denna underbara funktion eller? Lyrisk... Om du vill få fram en tidslinje så klickar du Window > Animation. Detta förenklar arbetet mycket. /Samuel 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.