Ubbe Posted September 29, 2007 Posted September 29, 2007 Hej! Jag har bränt dvd-skivor både som .img och som "folder", dvs VIDEO_TS. Encore DVD, Adobes dvd-program, skapar inte någon AUDIO_TS vad jag kan se när man väljer att exportera som "folder". Nu funkar skivorna med endast VIDEO_TS utmärkt i min dvd-spelare. Men kommer de att funka i alla andras? Eller måste jag ha en AUDIO_TS? Varför skapar inte Encore AUDIO_TS också, och är det i så fall bara att skapa en tom AUDIO_TS i XP och lägga bredvid? Är det säkrare att använda .img eller .iso när man bränner för dvd-spelare? Jag tycker det låter som min dvd-spelare får leta runt rätt mycket på video_ts-skivor (ni vet den surrar och söker lite först) innan den läser dem. Men jag vet inte om det beror på filtypen. 0 Quote
Ubbe Posted September 29, 2007 Author Posted September 29, 2007 En dvd-spelare jag provade på tog inte skivorna med video_ts, oavsett om det fanns en audio_ts. Däremot tog den skivor med iso-fil. Kommer att hålla mig till det i fortsättningen. 0 Quote
video_sync Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 En "stand-alone" DVD-spelare läser i segment av AUDIO_TS samt VIDEO_TS rootmappar. I de flesta fall är AUDIO_TS mappen tom. En del DVD spelare behöver endast känna av att mappen ligger där och det måste därmed ligga en i skivan. Att bränna som .ISO skall aldrig behövas. Att din skiva inte fungerade med både AUDIO_TS samt VIDEO_TS mapparna låter inte korrekt. Tror att du får titta över din DVD-Authoring process en gång till. 0 Quote
Recommended Posts