Danell Postad 27 september 2007 Postad 27 september 2007 Behöver några bra texturbilder jag kan använda för att texturera fasaderna på ett höghus till en musikvideo jag gör. Kommer va ganska enkelt, bara fyra bilder som väggar och en bild som tak. Men jag har problem att hitta bra bilder av höghus som är tagna exakt framifrån. Någon som har några bra länkar till någon sida med coola texturer för det ändamålet? Ha det gött! 0 Citera
MartinL Postad 28 september 2007 Postad 28 september 2007 http://www.sxc.hu/ http://www.imageafter.com/ 0 Citera
Nicke_92 Postad 3 oktober 2007 Postad 3 oktober 2007 annars är det ju en idé att ta foton själv så blir det ju som du vill också. 0 Citera
Danell Postad 3 oktober 2007 Författare Postad 3 oktober 2007 Jo men att få tag på texturer på husfasader, tagna exakt framfrån och är repeatvänliga så du kan få husen strörre är svårt att fota själv. Annars är det ju ett bra alt. 0 Citera
Mr.Man Postad 3 oktober 2007 Postad 3 oktober 2007 Jo men att få tag på texturer på husfasader, tagna exakt framfrån och är repeatvänliga så du kan få husen strörre är svårt att fota själv. Annars är det ju ett bra alt. Sånt fixar du lätt i tex. photoshop, du ska väl ändå fixa bump/specular maps till fasaderna. 0 Citera
Danell Postad 3 oktober 2007 Författare Postad 3 oktober 2007 Jo men smidigt med gratistexturer när man snabbt behöver dem. Annars äret ju bra om man ska ha det till mer "riktga" projekt. Alltid kul med eget. 0 Citera
megawatti Postad 3 oktober 2007 Postad 3 oktober 2007 Sånt fixar du lätt i tex. photoshop, du ska väl ändå fixa bump/specular maps till fasaderna. Det är väl bara att anväda samma som texturen, fast i svartvitt, fungerar hyffsat. 0 Citera
Mr.Man Postad 4 oktober 2007 Postad 4 oktober 2007 Det är väl bara att anväda samma som texturen, fast i svartvitt, fungerar hyffsat. Ja om man vill att bara skuggor och mörkare partier ska ska utgöra höjdskillnaden, då funkar det . Men vill man att tex fönster ska se ut som glas får man ju fixa en map för dom också. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.