AnnaK Posted September 25, 2007 Posted September 25, 2007 Hej, Hoppas ni kan hjälpa mig! Jag har filmat lite med en digitalkamera (ej filmkamera) och sparat ner på datorn. Formatet blir automatiskt Quick time 7.2 (fast det är en bild på Media Player när jag är i nedladdningsskedet). Det går att spela upp klippet med Quick Time och även ändra och öppna med VLC men inte med Media Player. Jag har Windows Movie Maker 5.1 och vill kunna redigera klippet samt lägga till musik (på liknande sätt som Photobucket dvs Adobe web-based video remix). Är det någon som kan ge tips på hur jag konverterar filmklippen så jag kan redigera i Windows Movie Maker ELLER något annat gratis videoredigeringsprogram som jag kan ladda ner ELLER om det är möjligt att göra videon i Adobe på Photobucket men lägga till musik i ett senare sked ELLER ladda upp och lägga till annan musik än den som är på Adobe / Photobucket. Tusen tack på förhand! Från nybörjar videoredigeraren :-) /AnnaK 0 Quote
tobbeliten95 Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 Det finns väldigt många bra konverterings-program!, men ett jag rekomenderar är "Magic Video Coverter". Men det kostar ju lite då! ): Annars finns det en sida på internet där man konverterar online! Sök på google efter "online video converter, och ta sen andra länken på sökresultatet. Välj din fil, och vilket format du vill att den ska konvertera filen till. och klicka på konvertera sen väntar du kanske 25 sekunder... Lycka till! Mvh Tobbeliten95 Om det blir något fel kan du fråga mig! 0 Quote
lilla_farbrorn Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 Läs FAQ för konvertering och komprimering samt FAQ för videoredigering så kanske du hittar på en lösning själv. 0 Quote
Recommended Posts