Torreador Posted September 24, 2007 Posted September 24, 2007 Jag är ny på det här med filmredigering men det har gått rätt bra hittils. Men nu har det börjat krångla för mig. Jag har ett program som heter Ulead Video Studio 9,0 som är lättjobbat och bra tycker jag (förutom att det är på engelska). Men nu när jag sitter med en film där det är en orkester som spelar (om det nu har betydelse att det är mycket ljud?) så är allt bra från början men när jag börjar jobba med filmen så börjar den hacka i både bild och ljud. Varför? Tror inte att det var problem när jag gjorde "capture" för jag har sett på den efter det, utan det är när jag börjar jobba med den som det blir problem. Tacksam för hjälp. /Charlotte 0 Quote
Arclight Posted September 26, 2007 Posted September 26, 2007 Vilken kamera är det filmat med ? Specifikationerna på din dator ? 0 Quote
Torreador Posted September 27, 2007 Author Posted September 27, 2007 Okej, vad vill du ha för uppgifter (hoppas jag kan svara, är inte så haj på det här) Kameran är en samsung VP-D371W PAL (det var lättare, det står ju på, det gör det ju inte på datorn precis tyvärr). Men det hackar inte när jag kollar på det i kameran och inte från början när jag redigerar heller, men efter en stund när jag jobbat med filmen ett tag och lagt in lite text osv. 0 Quote
Arclight Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 Du kanske helt enkelt har för slö dator. Kan inte direkt se något annat problem. Vad har du för processor, hur mkt i RAM o.s.v. ? Du kan kolla de med program som t.ex. CPU-Z. 0 Quote
Steffo Posted October 3, 2007 Posted October 3, 2007 Processor och RAM kan man kolla om man klickar på System i kontrollpanelen i Windows 0 Quote
Recommended Posts