K R Films Postad 22 september 2007 Postad 22 september 2007 Hej Har en dv-kamera. har firewire-kort. har kabel. har alltid funkat. tills nu, datorn hittar enheten, men när jag ska börja hämta klipp så tappas kontakten. Vad är felet? Antagligen är det nåt med kabeln, kortet eller kameran, men konstigt att man först har kontakt med kameran, men när man kör igång den så klippen börjar rulla så blir det fucked up. Nån idé nån? 0 Citera
16kolon9 Postad 22 september 2007 Postad 22 september 2007 vilket capture-program använder du? OS? 0 Citera
carbe Postad 22 september 2007 Postad 22 september 2007 Jag har haft samma problem för några år sedan, men jag lyckades tyvärr aldrig lösa det. Jag bytte helt enkelt kamera och då fungerade det. Det skulle kunna vara något glapp i kabeln, men det är inte troligt. Har du kontrollerat inställningarna i programmet och inställningarna i kameran? 0 Citera
K R Films Postad 22 september 2007 Författare Postad 22 september 2007 Jag navänder Vegas 7 att tanka in i. Har även testat Movie maker utan resultat. Har gjort rent FW-uttagen på baksidan av datorn, startat om och allt sånt. Funkar inte :( Ska det alltså vara kameran som inte kan tanka över? Då är det ju bara att slänga? 0 Citera
megawatti Postad 23 september 2007 Postad 23 september 2007 1: Testa med en annan kamera. 2: Testa med ett annat band 3: Testa kameran i en annan dator. --------------- Detta har blivit mer och mer en standard post känner jag. SÖK. 0 Citera
K R Films Postad 24 september 2007 Författare Postad 24 september 2007 Har jag gjort, men mitt problem var ju lite annorlunda. NU funkade det även att tanka in, via Movie Maker, även fast det inte gjorde det förr. Lär bero på dålig kabel/port ..? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.