Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Har en dv-kamera. har firewire-kort. har kabel. har alltid funkat. tills nu, datorn hittar enheten, men när jag ska börja hämta klipp så tappas kontakten. Vad är felet? Antagligen är det nåt med kabeln, kortet eller kameran, men konstigt att man först har kontakt med kameran, men när man kör igång den så klippen börjar rulla så blir det fucked up.

Nån idé nån?

Postad

Jag har haft samma problem för några år sedan, men jag lyckades tyvärr aldrig lösa det. Jag bytte helt enkelt kamera och då fungerade det. Det skulle kunna vara något glapp i kabeln, men det är inte troligt. Har du kontrollerat inställningarna i programmet och inställningarna i kameran?

Postad

Jag navänder Vegas 7 att tanka in i. Har även testat Movie maker utan resultat. Har gjort rent FW-uttagen på baksidan av datorn, startat om och allt sånt. Funkar inte :( Ska det alltså vara kameran som inte kan tanka över? Då är det ju bara att slänga?

Postad

Har jag gjort, men mitt problem var ju lite annorlunda. NU funkade det även att tanka in, via Movie Maker, även fast det inte gjorde det förr. Lär bero på dålig kabel/port ..?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...