aviator Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 jag har exporterat en film från premiere elements 2 till dvd. När jag kollar på dvd i tv så hoppar/fryser sig alla texteffekter(texter som sprängs med mera) jag gjort i filmen, men om jag kollar på dvd:n i datorn så funkar texteffekterna bra. Vad beror detta på? //Björn 0 Citera
Rogge Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Vad beror detta på? Bocka av Optimize Stills i exportdialogen så skall det fungera. 0 Citera
aviator Postad 20 september 2007 Författare Postad 20 september 2007 Tack för svar! Det valet finns bara när man ska spara som avi med mera, men inte när man väljer exportera till dvd. Ska jag spara som avi och bocka av optimize stills först och sen göra till dvd? //Björn 0 Citera
Rogge Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Det valet finns bara när man ska spara som avi med mera, men inte när man väljer exportera till dvd. Ja, det stämmer. Jag visste inte hur du hade gjort din DVD. Gå in i Project Settings och bocka av Optimize Stills där istället innan du exporterar till DVD. 0 Citera
aviator Postad 20 september 2007 Författare Postad 20 september 2007 Underbart! Nu funkar det perfekt! Stort tack! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.