video_sync Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Var kan jag få tag på en codec som ger mig stöd för att redigera DVCPRO50 i PPro / Vegas ? Tack på förhand! 0 Citera
Max_H Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Finns inte så vitt jag vet. Problemet är att det inte finns ngt PC-baserat styrprotokoll för att kunna kommunicera med bandaren (Avid har ett egenutvecklat sådant i Xpress/Liquid). Vill du bara importera klipp, från ex en P2 kamera, kan du skaffa Cineform NEO och konvertera filerna till Cineforms codec. Ett annat alternativ är DVC50 decodern från http://www.mainconcept.com . Premiere Pro CS3 får snart en uppdate för att kunna redigera P2 MXF-filer men den codecen kan du bara använda i PPro/AE. /Max 0 Citera
video_sync Postad 20 september 2007 Författare Postad 20 september 2007 hmm skumt när du nämner det.. Fick precis det att fungera utmärkt med Matrox DVCPRO50 codec! Även Vegas flyter på fint med det! 0 Citera
Max_H Postad 21 september 2007 Postad 21 september 2007 Aha..... deras softcodec? P2 eller redan intankade filer från...? /Max 0 Citera
video_sync Postad 21 september 2007 Författare Postad 21 september 2007 Matrox Softcodec DV filer intankade i grund från en Panasonic AJ-SDC905. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.