Gå till innehåll

Lite om mig samt några frågor


Jamme

Recommended Posts

Som jag förstått det, är det väldigt hård konkurrens om filmjobben. Det är många som vill komma in på utbildningarna o.s.v.

 

Har hört att DI bara tar in erfarna regissörer, till sin regiutbildning. Det är väl inte de erfarna som ska få utbildning, snarare tvärtom!

 

Fyller 16 i september, och jag väger fram och tillbaka, om det inte är försent att sätta sig in i film (framförallt regi). Jag menar... all denna konkurrens mellan regissörerna etc.

 

Håller på och läser igenom Voodoofilms filmskola. Väldigt lärorikt!

 

Jag ska praktisera i slutet av sommaren på ett filmbolag. Ska bli jätteroligt och se vad de gör, både på produktionsplatsen och på själva filmbolaget...

 

Heter Jamal om någon undrar ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag började själv mer seriöst när jag var 16 och nu är jag 19 och anser mig vara rätt duktig, så det där beror helt enkelt på hur man utvecklas, vissa börjar när de är 30, andra 15, handlar mycket om vad man haft för erfarenheter i livet också. FInns ingen direkt ålder sådär :).

 

Sen att DIs intagsgrund är lite luddig, de påstår bland annat att man helst ska vara en viss ålder för att fått erfarenheter av livet, vilket är rätt löjligt, är man tillräckligt tallangfull kommer man nog in.

 

Välkommen!

Länk till kommentar
Share on other sites

som sagt. Vissa börjar vid 30 och gör skitbra film

och andra gör sin bästa när de är 22.

Film är så. Livet är så.

rätt enkelt, sålänge man förstår det.

 

DI är lite skojiga jah. Men det handlar om vidareutbildning.

Men om du klår alla andra som söker så gör du det.

Dessutom är 16 jäkligt ungt för att börja filmar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...