Armin Postad 16 september 2007 Postad 16 september 2007 hej Jag undrar en sak. På TV kan man se inslag där man visar tex. domar från tingsrätten,då ser man sjävla dokumentet där det står "Påföljd" åka....eller att man från vänster till höger låter bilden åka så man följer texten... Samma gäller tex. om man visar en screenshot på en artikel som varit med i tidningen....så ser man att bilden flyttas så man kan hänga med att läsa texten... svårt att förklara detta men hoppas någon förstår vad jag menar... Vet ni hur man gör detta?Och dessa inzoomningar utan att det blir sämre kvalité på grejerna? 0 Citera
Team_fagott Postad 16 september 2007 Postad 16 september 2007 motion heter det, finns en flik på videofönstret. Du använder dig av keyframes för att kontrolera tid och fart. Utan att kvaliten förändras går inte. 0 Citera
Armin Postad 16 september 2007 Författare Postad 16 september 2007 jooo motion och keyframes vet jag vad det är...jobbar med det ....både tilläggsprogrammet motion och i själva final cut...men trodde det skulle gå på annat sätt utan att kvalitén blir så mycket sämre 0 Citera
megawatti Postad 16 september 2007 Postad 16 september 2007 Det du vill är att höjakvalitén vilket är omöjligt(?) Du kan däemot zooma lite, då försämras de inte så värst mycket... Eller öppna dokumenet i illustrator och rita av de.. och på så sätt skapa ett vector dokument. Vilket kan förstoras oendligt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.