Anarchos Postad 14 september 2007 Postad 14 september 2007 Ja, är det verkligen så? För när jag lagt upp filmer på tuben med ljud inspelade med kondensatormic så sänks de otroligt mycket. Men kan man på något sätt undvika det här? Finns det något sätt så att YouTube INTE sänker ljuden? Här är några exempel: http://youtube.com/watch?v=ysWBpR9WKv4 0 Citera
Munthe Postad 14 september 2007 Postad 14 september 2007 Det verkar ju rimligt att Flash-encodningen kompenserar för överstyrt ljud. Skulle ju vara lite trist att spränga tusentals användares högtalare bara för att vissa filmare inte kan mixa ljudet. Kan inte tänka mig att det är med någon mic att göra. 0 Citera
Anarchos Postad 15 september 2007 Författare Postad 15 september 2007 Öh menar du att ljudet är för högt? För det är nämligen lika högt som de andra ljuden (inspelade med annan mikrofon) & de sänktes ju inte. :/ 0 Citera
Blue Chip Postad 15 september 2007 Postad 15 september 2007 Har ingen aning om ljud per se och lika lite om ljud som teknik, men YT gör om eller vill ha/sänder ut ljudet i 48 khz mono. Pova att ställa om i ditt program till det innan så kanske det blir bättre. 0 Citera
vilcans Postad 16 september 2007 Postad 16 september 2007 Menar du att du har ljud inspelade med andra typer av mickar i samma film, och de ljuden sänks inte!? Det verkar ju jättekonstigt. Det enda jag kan komma på som kan spela roll är om du har fasfel vid inspelningen, så att din kondensatormick spelar in inverterat på t.ex. högra kanalen. I något steg av kedjan konverteras ljudet till mono, vilket innebär att det rätta ljudet i vänstra kanalen släcks ut av ljudet i den inverterade högra, men då borde det i och för sig bli helt tyst. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.