megawatti Postad 13 september 2007 Postad 13 september 2007 Tjabba. Jo jag jobbar med en animation, nu är det så att jag vill att de ska se ut som någon filmar från ett fönster eller liknande. Finns de någon guide/plugin som skapar dessa rörelser? Skakningar osv, eller är de "Wiggle"commandot som gäller? Dokumentet är i 3d.. eller ja ni vet AE - 3d, Urklippta hus osv så lite går de att röra sig i 3d iaf. Alla förslag är välkommna! Mvh simon! 0 Citera
Mister Postad 13 september 2007 Postad 13 september 2007 använd expressionet wiggle, icke "the wiggler". Borde fungera bra... så blir det en slumpmässig skakning... 0 Citera
megawatti Postad 13 september 2007 Författare Postad 13 september 2007 Det var de jag menade med "wiggle"commandot ;) Tack för svaret 0 Citera
breetlee6666 Postad 23 februari 2015 Postad 23 februari 2015 Vid vinkelbyte så kan man kasta blod (fake blood), men jag tycker det är snyggt om man kan få allt i en tagning, i ett klipp. Så att se en pistol tryckas av, någon träffas och sedan se blod flyga. Endera använder man SFX, eller så ser man till och använda special effekter på plats. Ett tips är ju så klart en pump och fylla den med fake blod, utblandad med kanske vatten och karamell färg. Se till att det inte blir rosa bara :P 0 Citera
GubbenGrus Postad 28 december 2016 Postad 28 december 2016 Det bästa är att filma en sekvens med kamera i nån minut, exempelvis en tavla på väggen. Sen trackar du två punkter på tavlan "postition" och"rotation" kopierar värdena till ett "null object". Sen är det bara att "parent null" till kameran. Då får du en naturlig handskakning. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.