Jump to content

Handheald + AE (Handhållen effekt)

Recommended Posts

Tjabba. Jo jag jobbar med en animation, nu är det så att jag vill att de ska se ut som någon filmar från ett fönster eller liknande. Finns de någon guide/plugin som skapar dessa rörelser? Skakningar osv, eller är de "Wiggle"commandot som gäller?

Dokumentet är i 3d.. eller ja ni vet AE - 3d, Urklippta hus osv så lite går de att röra sig i 3d iaf.

Alla förslag är välkommna!

Mvh simon!

• 7 years later...

Vid vinkelbyte så kan man kasta blod (fake blood), men jag tycker det är snyggt om man kan få allt i en tagning, i ett klipp. Så att se en pistol tryckas av, någon träffas och sedan se blod flyga. Endera använder man SFX, eller så ser man till och använda special effekter på plats. Ett tips är ju så klart en pump och fylla den med fake blod, utblandad med kanske vatten och karamell färg. Se till att det inte blir rosa bara :P

• 1 year later...

Det bästa är att filma en sekvens med kamera i nån minut, exempelvis en tavla på väggen. Sen trackar du två punkter på tavlan "postition" och"rotation" kopierar värdena till ett "null object". Sen är det bara att "parent null" till kameran. Då får du en naturlig handskakning.