Goofy Posted June 14, 2004 Share Posted June 14, 2004 Ursäkta om den här frågan inte hör hemma här men jag har inte lyckats hitta något annat forum där frågan passar. Jag håller på att uppgradera datorn för att användas vid videoredigering. Jag har nu 2 hårddiskar om 120 Gb var, en dvd brännare och en cd brännare. Jag har en hårddisk installerad som master på ide 0. Var är det bäst att ha den andra hårddisken, ide 0 eller ide 1? var är det bäst att sätta dvd brännaren? Vore mycket tacksam för svar Goofy 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted June 14, 2004 Share Posted June 14, 2004 Jag skulle nog säga att det inte spelar någon roll om du sätter den andra hårddisken som tex. "slave" på IDE 0. Du kommer ju ändå inte använda den som mer än ett extra lagringsutrymme. DVD-brännaren borde du ha som slave iaf och ha din riktiga cd-rom som master, tycker jag iaf :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goofy Posted June 14, 2004 Author Share Posted June 14, 2004 ok, tack för svaret. Goofy 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
collo Posted June 14, 2004 Share Posted June 14, 2004 Goofy -> jag skulle sätta en hdd som master på 1:an och den andra som slave på 2:an. cd och dvd spelar ju ingen stor roll direkt.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goofy Posted June 14, 2004 Author Share Posted June 14, 2004 hmm, det råder delade meningar:-) Det är inte lätt att veta hur man ska göra:-) Tack ska ni ha ialla fall Goofy 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted June 15, 2004 Share Posted June 15, 2004 Nejda, det råder inte alls delade meningar, jag bara tog "slave" på IDE 0 som exempel, jag tycker det fungerar lika bra med "slave" på IDE 1. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Moon Posted June 15, 2004 Share Posted June 15, 2004 Fundera på vilken maskin du kommer att använda mest. DVD:n eller CD:n..... Sätt sedan denna som master på IDE 1, så får den en vettigare prioritering. Mvh Robert 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts