Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej... Jag håller på att göra en DVD i Encore, dock så utför inte programmet den "kod" som jag ger den? jag kommer inte ihåg vilket encore det är (i Videokolection 1,5).

problemet är;

jag ahr lagt in två filmer (samma film fast två olika filnamn) och har två knappar, en som ska lopa filmen och en som ska spela filmen en gång. Fast att ajg valt " end action - chapter 1 lopa" (filnamnet på den som ska lopas) så gör den inte det. förra gången så fick jag det att dunka men en gång tidigare så gick det inte heller, och som sagt så funkar det inte nu heller. Jag har testat att göra om allt men inget förändring sker. Vad är det som ajg glömt? varför lopas inte filmen?

Hjälp!

Postad
Fast att ajg valt " end action - chapter 1 lopa" (filnamnet på den som ska lopas) så gör den inte det.

Var har du satt End Action, på en Menu eller en Timeline och hur gjorde du det?

Postad
Var har du satt End Action, på en Menu eller en Timeline och hur gjorde du det?

End action är på timelinen till chapter 1 Loop, men när filmen visats klart så går den till menyn, inte till filmens början. Jag valde End Action i menyn över timeline.

det är Encore 1.5 (ingen uppdatering)

Postad

Jag vet inte vad du gjort men om din Timeline heter Markus så bör det under End Action stå Markus:Chapter 1 och inte tvärtom. Skicka gärna en skärmdump.

Postad
Jag vet inte vad du gjort men om din Timeline heter Markus så bör det under End Action stå Markus:Chapter 1 och inte tvärtom. Skicka gärna en skärmdump.

det är så jag gjort... men när filmen är klar så loopas den inte, jag har bara kollat på förhandsgranska, inte bränt ut en skiva och kollat (borde ju vara samma som förhandsgranska)

bild:

http://img406.imageshack.us/img406/9199/skrmdumpencorevf5.jpg

Postad
Ingen skillnad... filmen loopas inte endå...

O.k, då har det blivit något annat fel. Override är en funktion jag aldrig använder just därför att den gärna ställer till med underliga fel. Man kan lösa dess funktion på andra mycket mer lättbegripliga sätt varför det är bäst att undvika att använda Overrides i ett Project.

I ditt fall hade jag raderat den Timeline som heter loop och importerat den igen och satt dess End Point till sig själv. Nu bör det fungera.

Vill du slippa se hela din Timeline när du gör en Preview, tryck på knappen End på tangentbordet precis när den börjar spela för att ta dig direkt till din Timelines End Action.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...