Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag har gjort lite enkla strokes som åker omkring på skärmen mot en transparent yta. Jag vill exportera det jag gjort från after effects till premiere så att jag kan lägga över mina "strokes" på en film.

Hur gör jag?

Jag jobbar inte med filmen i ae för att den är så lång och vill bara lägga över det här "strokelagret" på filmen

Postad

Är ingen van användare men kan du inte exportera bara ett klipp från premiere som du lägger effekten på och sen klipper in, istället för hela filmen?

/KN

Postad

vet inte om ja fattar vad du menar..

jag har ett "streck" i rörelse på en transparent yta i after effects...

detta streck vill jag överföra till premiere

Postad

Om du har Production Studio / Premium: Dynamic Link:a över det hela till PPro (funkar inte om du bara har PPro och AE som lösa licenser).

Annars exportera ut det som exempelvis Quicktime Animation eller AVI Uncompressed med alphakanal.

/Max

Postad
hur exporterar jag ut det som avi uncompressed alpha channel..

ja vet hur man exporterar avi ..men hur gör man som du sa?

I inställningarna i Output module tror jag ska det finnas att du sparar det med en alfa kanal, dvs det kommer stå "millions of colours+", inte "millions of colours". Kolla så det även står RGB + Alpha.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...