Skrytsson Postad 1 september 2007 Postad 1 september 2007 Ja, som bekannt så har After Effects betydligt fler (och bättre) exporteringsmöjligheter än PPro. Dock verkar det inte alltid funka att importera en Sequence fullproppad med effekter från ett PPro-projekt, eftersom AE inte har samma/likadana effekter som PPro. Så därför tänkte jag "Jo, men om man kopierar alla effekter från Premiere till AE så borde ju allt lösa sig". Sagt och gjort, jag drog alla .aex-filer från ...Premiere Pro CS3\Plug-ins\en_US till ...Adobe After Effects CS3\Support Files\Plug-ins\Effects och ja... AE gick inte ens att starta upp efter detta. Istället fick jag ett felmeddelande (se bifogad bild). Därefter har jag testat att göra en ominstallation av programmet, utan framgång. Samma felmeddelande kommer upp när jag försöker starta det igen... Jag kollade länken som felmeddelandet angav men tycks inte finnas några tips av värde där. Nämnvärt är kanske också att det inte är en dålig piratkopia som jag kör med. Alla idéer/tips/förslag etc. är väldigt välkomna. 0 Citera
Rogge Postad 1 september 2007 Postad 1 september 2007 Därefter har jag testat att göra en ominstallation av programmet, utan framgång. Samma felmeddelande kommer upp när jag försöker starta det igen... Jag hade avinstallerat PPro och AE och sedan manuellt raderat dom mappar där respektive plug-ins finns i efterssom dom finns kvar trots avinstallation, därav dom problem du har. Installera sedan PPro och AE så skall det fungera problemfritt. :) För att vara helt säker kan du efter avinstallation även radera dessa mappar: C:\Documents and Settings\User Name\Application Data\Adobe\Premiere Pro\3.0 C:\Documents and Settings\User Name\Application Data\Adobe\After Effects\8.0 0 Citera
Skrytsson Postad 3 september 2007 Författare Postad 3 september 2007 Tack för ditt snabba svar, Rogge. Mapparna du skriver finns dock inte på min dator (förstår att det kan skilja vissa saker från dator till dator som kanske språk etc.) Bifogar bild hur det ser ut när jag försöka leta fram dem i utforskaren. Som synes på bilden så finns det en mapp vid namn User Data (istället för Application Data?) men undermapparna till den mappen är tomma (sånär som på ett xml-dokument). EDIT: När jag gjorde vice verca (dvs kopierade AEs effekter till PPro) funkade det felfritt... är det enkelriktat? Ska man kanske ta för vana att inte syssla med "effektkopiering" kanske... 0 Citera
Rogge Postad 3 september 2007 Postad 3 september 2007 Bifogar bild hur det ser ut när jag försöka leta fram dem i utforskaren. O.k, på din dator ligger dom i dessa mappar: G:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Adobe\Premiere Pro\3.0 G:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Adobe\After Effects\8.0 EDIT: När jag gjorde vice verca (dvs kopierade AEs effekter till PPro) funkade det felfritt... är det enkelriktat? Ska man kanske ta för vana att inte syssla med "effektkopiering" kanske... Dom effekter som programmen delar läses in automatiskt vid start utan att man behöver göra något. Så nej, ta inte för vana att kopiera över plug-ins då det helt enkelt inte fungerar så bra, om det öht fungerar. 0 Citera
Skrytsson Postad 3 september 2007 Författare Postad 3 september 2007 O.k, på din dator ligger dom i dessa mappar: G:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Adobe\Premiere Pro\3.0 G:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Adobe\After Effects\8.0. Skumt. Finns inte i någon av undermapparna till Documents and Settings. :/ (Se bifogad bild). Dom effekter som programmen delar läses in automatiskt vid start utan att man behöver göra något. Så nej, ta inte för vana att kopiera över plug-ins då det helt enkelt inte fungerar så bra, om det öht fungerar. Syftade på såna filter/effekter som bara finns i den ena av programmen, men okej. 0 Citera
Rogge Postad 3 september 2007 Postad 3 september 2007 Skumt. Finns inte i någon av undermapparna till Documents and Settings. :/ (Se bifogad bild). I Utforskaren, gå till Tools > Folder Options och klicka på View och bocka i Show hidden files and folder. Stäng Utforskaren och starta om den så kommer du att hitta det du söker. :) 0 Citera
Skrytsson Postad 3 september 2007 Författare Postad 3 september 2007 Aha.. de var dolda. :) Har avinstallerat och håller på att installera på nytt just i skrivande stund... återkommer efter installationen så får vi se om det funkar. :) 0 Citera
Skrytsson Postad 3 september 2007 Författare Postad 3 september 2007 Det funkar igen. :D Tack för hjälpen, Rogge. 0 Citera
Rogge Postad 3 september 2007 Postad 3 september 2007 Det funkar igen. :D Tack för hjälpen, Rogge. Kul att det fungerar igen! :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.