_kajan_ Postad 27 augusti 2007 Postad 27 augusti 2007 När man trycker på insert/remove envelope och slår på velocity så blir ju själva klippet i slow-motion. Men hur får jag ljudet att stämma överens med klippes hastighet. (Ljudets tonart ska sjunka så att det inte blir någon slags "time-stretch effekt", uttryker mig kanske lite oklart :P). 0 Citera
Nicke_92 Postad 28 augusti 2007 Postad 28 augusti 2007 När man trycker på insert/remove envelope och slår på velocity så blir ju själva klippet i slow-motion. Men hur får jag ljudet att stämma överens med klippes hastighet. (Ljudets tonart ska sjunka så att det inte blir någon slags "time-stretch effekt", uttryker mig kanske lite oklart :P). tryck på track fx på ljudtracket, sen pitchshift, sen får du helt enkelt pitcha om så det stämmer, det är den enda lösningen jag vet. 0 Citera
Mr.Man Postad 28 augusti 2007 Postad 28 augusti 2007 Om du klickar ur hänglåset (ignore event grouping) och "ctrl drar" i klippet så hänger ljudet med. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.