Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena.

Har precis installerat AE CS3 efter omformateringen, och nu när jag ska rendera till MPEG, H.264 eller ngt så står de såhär: "Could not load any writer. Adobe Media Encoder will now exit".

Någon som kan hjälpa mig fixa detta ? Verkar inte vara problem att rendera till avi, har i och för sig inte provat men det kommer ej upp något felmeddelande.

Tackar på förhand.

Postad
Har du uppdaterat till 8.01 (den har en massa fixar för just h.264)?

/Max

Okej ska prova det men blir även krångel med MPEG rendering, och det var det inte innan omformateringen.

Postad

Lånar tråden, Kan inte göra RAM-prewieves i CS3. Den står bara att jag måste ha fler en 2 frames för att göra. Menar har en timeline på kanske 10 sekunder. Spelar ingen roll ifall jag bara har en bild där samma fel hela tiden. In med skivorna igen och installera om eller?

Postad
Okej ska prova det men blir även krångel med MPEG rendering, och det var det inte innan omformateringen.

Mac eller PC? Om det är Mac, se till att du inte har uppdaterat QuickTime till 7.2 (gäller för säkerhets skull även Windows).

/Max

Postad
Lånar tråden, Kan inte göra RAM-prewieves i CS3. Den står bara att jag måste ha fler en 2 frames för att göra. Menar har en timeline på kanske 10 sekunder. Spelar ingen roll ifall jag bara har en bild där samma fel hela tiden. In med skivorna igen och installera om eller?

Testa att deleta prefs-filen (startar AE med Ctrl+Shift) nertryckt.

/Max

Postad
Testa att deleta prefs-filen (startar AE med Ctrl+Shift) nertryckt.

/Max

Tjenare max, Jo du tipsa de om detta förut men har bara fått de att fungerar med CS2 (dvs premire pro). Inte med Cs3. Varken premiere eller Ae. Kan jag inte delita denna på något annat sätt? Eller delitas den automatiskt när jag håller inne Ctrl+Shift?

Postad
Mac eller PC? Om det är Mac, se till att du inte har uppdaterat QuickTime till 7.2 (gäller för säkerhets skull även Windows).

/Max

Har PC, och Quicktime 7.1.5.

Postad

Mycket skumt. Kommer du ihåg om du installerade ngn DVD-mjukvara, ngn codec eller något annat program som kan läs/skriva MPEG2 filer EFTER att du installerade AE? (Typ DivX, eller liknande)

/Max

Postad
Mycket skumt. Kommer du ihåg om du installerade ngn DVD-mjukvara, ngn codec eller något annat program som kan läs/skriva MPEG2 filer EFTER att du installerade AE? (Typ DivX, eller liknande)

/Max

Nej, faktiskt inte, datorn är ju nyformaterad. Inte ens installerat DivX än. Knappt installerat några andra program heller. Håller med, är riktigt skumt, har aldrig haft detta problemet förr. :S

Hoppas det finns någon sätt att lösa det. Renderar i och för sig nästan alltid ut till PAL DV AVI men det är ju störigt att ha de såhär.

Postad
Arclight, har du avinstallerat AE för att sedan installera det igen?

Om nej, gör det då det brukar lösa många problem. :)

Hehe jo, jag har provat det också. Aldrig stött på detta problem förr men sökte på Internet och där hittade jag någon annan som hade samma problem men han hade aldrig fått hjälp, tyvärr. Kanske får ringa Adobe, om ni inte har några andra lösningar ?

Postad
Kanske får ringa Adobe, om ni inte har några andra lösningar ?

Att ringa gör att du förhoppningsvis hittar en lösning. :)

Vad kan du rendera ut ur AE då, kan du rendera ut något öht?

Postad
Att ringa gör att du förhoppningsvis hittar en lösning. :)

Vad kan du rendera ut ur AE då, kan du rendera ut något öht?

avi är det inga som helst problem med faktiskt.

Det har jag testat, med MPEG2, MPEG2-Blu Ray, H.264, H.264-Blu-ray och några till klyddar.

Postad
avi är det inga som helst problem med faktiskt.

Det har jag testat, med MPEG2, MPEG2-Blu Ray, H.264, H.264-Blu-ray och några till klyddar.

O.k, det tyder på att det är Adobe Media Encoder som inte riktigt fungerar eller öht vill startas.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...