Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter med After Effects CS3 och har problem med ett klipp här som redan är progressivt när jag drar in det. Dock när jag renderar ut det så har jag kollat i "interpret footage" så att field render är "Off", och när jag renderar sätter jag också field render på "Off" i Render Settings. Då ska väl After Effects inte de-interlaca klippet ? För i vilket fall som helst, så gör programmet det. När jag drar in klippet i Vegas sen så hittar den det som interlaced och ej som progressivt, dock hittar ju den de gamla i progressivt vilket betyder att det skett en de-interlacing här.

Någon som då vet hur man gör för att undvika att AE gör detta och behåller det i progressivt ?

Tackar på förhand.

Postad

Det går väl inte att interlace:a de-interlace:at (progressivt)material? Självklart går det säkert lägga på interlace plugin eller liknande, men det kan väl inte uppstå något verkligt resultat? Alltså uppstå "ränder"?

Postad
Frågan är om det verkligen ÄR interlaced eller om det bara är flaggat fel. Har du kollat det?

/Max

Du menar att Vegas bara visar fel eller ?

Ska verkligen kolla ifall det är interlaced, inte jag som sköter klippningen i Vegas så får kolla det senare.

Har kollat upp det nu och materialet verkar verkligen bli de-interlacat eftersom jag märker försämring i bilden, blir suddigare.

Allstå vet ej vad detta nu beror på, men oavsett vad problemet är ? Någon som kan AE lite bättre kanske kan hjälpa mig ?

Jämför ju det nya klippet med det gamla och ser tydlig försämring, ingen jätte men det finns där definitivt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...