megawatti Postad 19 augusti 2007 Postad 19 augusti 2007 Tjenare, vad gör den? Det jag har förstått är att den spelar in i 25/24frames och fixar gamman lite. Men iaf. Är de 100% progresift eller pulldown? Klarar gs500 helt progresift, och i så fall, hur ställer jag in de till min vanliga video? 0 Citera
antonjansson Postad 21 augusti 2007 Postad 21 augusti 2007 det är någon sort fake progressive iallafall det blir väldigt storbeaktikt och de blir inte bra om någor rör sig snabbt eller om man panorerar du går in i menu och sen ändrar du från 16:9 eller 4:3 till pro-cinema mode det är kasst så fixa hällre de i redigeringsprogrammet sen 0 Citera
Norbert Postad 21 augusti 2007 Postad 21 augusti 2007 Pro-cinema mode ger widescreen, något mer dynamiskt omfång, psuedoprogressiv rörelse (lika effektiv som en deinterlace i datorn) och en bass boost i ljudet. 0 Citera
megawatti Postad 21 augusti 2007 Författare Postad 21 augusti 2007 Pro-cinema mode ger widescreen, något mer dynamiskt omfång, psuedoprogressiv rörelse (lika effektiv som en deinterlace i datorn) och en bass boost i ljudet. Ursäkta min okunskap, men dynamisk, vad menar(menas) du med det? 0 Citera
Norbert Postad 21 augusti 2007 Postad 21 augusti 2007 Ursäkta nördtermerna. :) Med mer dynamiskt omfång menar jag att man får mer information i skuggor och högdagrar, eller med andra ord - en kontrast som är tänkt att efterlikna den hos film. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.