Octavianus Postad 17 augusti 2007 Postad 17 augusti 2007 Sitter och kollar lite på olika kameror och kom bla in på den här http://globalmediapro.com/do/product/2062 blädrade runt lite på JVCs hemsida, och kollat (den svenska sidan e kass, står ingenting om annat en konsumentkameror där). Måste säga att det blir redigt trångt i boxershortsen av den kameran. Så vad är den allmäna uppfatningen om den, är det bara massa fina ord, eller är den så smutt som den utges för att vara? Berätta vad ni vet och om ngn har en egen erfarenhet av den så säg gärna till. Polaren ska ju till japan snart, han kanske får låv till att köpa en sån åt mig. 0 Citera
Max_H Postad 17 augusti 2007 Postad 17 augusti 2007 Finns rätt mycket på Voodoo om du söker. Bla http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=14376 /Max 0 Citera
Octavianus Postad 17 augusti 2007 Författare Postad 17 augusti 2007 oj, ursäkta missade den. Men endock, det ger mig inte riktigt svar på vad ni anser om den. Vad är den allmäna uppfatningen, snubben som gjorde artikeln http://www.dvuser.co.uk/content.php?CID=35 va ju mer än överlycklig. Men den va ju skriven 2005 09 07 dvs två år sen. Nu finns det ju kanske lite andra kameror, om inte annant av samma serie, som är nyare. Då tex HD111E och även den mkt dyrare HD250E. Vad är skilnaderna? Att den kan spela in i 24P dvs samma antal bilder per sekund som film, dvs man kan skriva över på film utan ngn konvertering. Finns det mer förbättringar än den i artikeln. Ngn som vet ngt annat test? 0 Citera
Max_H Postad 17 augusti 2007 Postad 17 augusti 2007 Största förändringen är väl att den kan spela in i HDV 720 50P. HD100/110 har bara Standard Def med 50P. Men visst, nu är väl största konkurrenten Pana HVX200 som har många fler format att välja på. Och minneskorten börjar droppa rejält i pris. (Beror på vilket program du sitter i - alla stöder inte DVC Pro eller alla frame rates. Det gäller även JVC kameran) Så ska man absolut inte glömma Canon's A1. Inga utbytbara linser, men bra bild till ett bra pris. Jag säger: Ska du köpa en så dyr kamera - provfilma först. /Max 0 Citera
Octavianus Postad 18 augusti 2007 Författare Postad 18 augusti 2007 Låter klokt att provfilma sig igenom en del kameror. Men helt ärligt litar jag mer på era omdömmen än mitt eget. Jag kan inte så mkt, så jag vet itne riktigt hur jag ska jämföra. Det är lite utav den anledningen jag vill ha en kamera och inte hyra en vid tillfällen. Det är för att jag vill spela in åtskilliga timmar med nonsen, bara för att lära mig kameran, och att filma i största allmänhet (sen är man ju prylbög också). Sen vill man ju ha en bra kamera, så att man inte kan skylla på utrustningen ifall det blir skit det man filmar, utan kan bara skylla på att det är skit bakom spakarna. Min kompis ska ju då åka till japan och det vore fint om han köpte en kamera där åt mig, beroende på pris, har inte bestämt mig om jag "har råd" enu bara. Så vilken kamera skulle ni köpa om ni hade pengarna, och är sugen på att göra sattsar lågbudgetindyfilm? 0 Citera
Max_H Postad 18 augusti 2007 Postad 18 augusti 2007 Beror ju på vad man ska köpa mer... Har man bara en vissa summa, ca 50K ex moms exempelvis, så hade jag ändå satsat på en Canon A1 eftersom ett stativ, en mik osv också kostar. Men det är ju jag... Sen börjar ju minneskorten för Pana HVX200 ramla ner i pris också, men dom är i mitt tycket fortfarande liiiiite dyra. Och där finns iofs diskar också. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.