KDA Postad 15 augusti 2007 Postad 15 augusti 2007 Hej! Jag undrar om någon vet om man kan köra frontpage 2003 och windows vista ihop, har precis köpt ny dator! får upp felmeddelande varje gång jag ska lägga en hyperlänk på min hemsida. Det kanske inte alls fungerar?? vad finns det då för alternativ om man inte byter operativsystem?? Tacksam för svar! KDA 0 Citera
StenR Postad 16 augusti 2007 Postad 16 augusti 2007 Hej! Jag undrar om någon vet om man kan köra frontpage 2003 och windows vista ihop, har precis köpt ny dator! får upp felmeddelande varje gång jag ska lägga en hyperlänk på min hemsida. Det kanske inte alls fungerar?? vad finns det då för alternativ om man inte byter operativsystem?? Tacksam för svar! KDA Här står om en fix för det: http://www.realtime-vista.com/news/2007/05/vista_application_compatibilit_1.htm 0 Citera
KDA Postad 16 augusti 2007 Författare Postad 16 augusti 2007 Tack för svaret! Vad jag förstår så är det väl egentligen manuell körning med kodsträng som gäller. Jag får väl fundera på att byta till dreamweaver istället. Hoppas att den funkar till vista! Mvh KDA 0 Citera
Max_H Postad 16 augusti 2007 Postad 16 augusti 2007 Dreamweaver 8 = För dom flesta men inte alla. Dreamweaver CS3 = Jupp. /Max 0 Citera
KDA Postad 17 augusti 2007 Författare Postad 17 augusti 2007 Tack för svaret Max! Bör alltså satsa på DW CS3! Mvh KDA 0 Citera
KDA Postad 18 augusti 2007 Författare Postad 18 augusti 2007 Efter två dagars experimenterande har jag hittat en lösning på problemet, man behöver inte ändra i kodsträngen. Skriv bara in adressen till hyperlänken manuellt tex bildens namn (vad du kallar den) sedan målram tex huvud! fungerar alldeles utmärkt. Jag tänkte kanske att det var fler här som kör med samma operativsystem, detta verkar vara lösningen och inte allt för jobbig. Men det har dykt upp nya problem! går det inte att köra pinnacle studio 9.3 på Windows vista? Allt verkar fungera utom att jag inte får någon bild i förhandsgranskningsfönstret, bara ljud. Kanske någon som vet? eller kan jag använda premiere pro?? Mvh KDA 0 Citera
jernby film Postad 18 augusti 2007 Postad 18 augusti 2007 Vista är knepigt operativsystem. Har just skaffat en bärbar racerdator med Vista förinstallerat. Tänker byta till xp men måste här ladda ner från tillverkaren HP ett program för att det ska fungera. Mobilt bredband funkar inte på vista samt massa program som är dyrköpta ställer till problem. Kasta ut Vista (Vista är ju inte färdigt operativsystem) skulle vara olagligt sälja, och in med xp och 2000. /nils 0 Citera
KDA Postad 18 augusti 2007 Författare Postad 18 augusti 2007 Ja det är synd för det verkar vara ett trevligt op-system annars, Det som också är synd är att Vista ligger färdiginstallerat på datorn redan vid köpet, ingen backup! Jag har däremot hört att man ska kunna ha två op-system inlagda på samma dator om man vill, man väljer då vilket när man startar datorn. Det kan ju låta lite onödigt men som sagt jag gillar vista förövrigt så vi får se hur jag gör. Mvh KDA 0 Citera
Skomakarn Postad 19 augusti 2007 Postad 19 augusti 2007 Använd Anteckningar eller Notepad2 i stället. ;) 0 Citera
jernby film Postad 19 augusti 2007 Postad 19 augusti 2007 Använd Anteckningar eller Notepad2 i stället. ;) html-nörd ;) ;) /nils 0 Citera
Skomakarn Postad 19 augusti 2007 Postad 19 augusti 2007 html-nörd ;) ;) /nils *host*XHTML,PHP,CSS,JavaScriptochMySQL*host* : D 0 Citera
KDA Postad 19 augusti 2007 Författare Postad 19 augusti 2007 Jag är ledsen är ingen dataexpert så det här låter som svahili för mig!!! Men frågan kvarstår vet någon om Pinnacle studio 9.3 är kompatibelt med Vista??? Mvh KDA 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.