Dark_tree Postad 9 augusti 2007 Postad 9 augusti 2007 visste inte riktigt var man skulle ha detta men iaf..har gjort en grej som ska på tv..dock när jag tittar påde i vlcser de mindre ut..hur kommer det att bli då man ska isa detta på tv? vilken storlek är ok till tv? 0 Citera
Max_H Postad 10 augusti 2007 Postad 10 augusti 2007 Vilken kanal? 4:3/16:9? Reklam eller ngt annat? Generellt är DV/Digibeta/Standard TV, 720 x 576 pixlar oavsett om det är 4:3 eller 16:9, dvs samma som vanlig DV/DVCAM. Alla kanaler har sändningsspecar där allt sådant står: Balk och ton längd, Tidskod för programstart, Mono/Stereo, osv. VLC/Mediaplayer/Quicktime skalar, via grafikkortet, om "för små" filmer så du kan se dom på tv:n. /Max 0 Citera
Dark_tree Postad 12 augusti 2007 Författare Postad 12 augusti 2007 ok de ska vara i 4:3 kanal o sedna så är storleken just 720x576....men bilden verakr vara en aning mindre vet ej varför...kanske beror det på att när jag filmade med en dvx 100 så ställde jag in en inställning som heter box? de blev som om jag hade haft såna crop som man kan ställa in i premiere.... 0 Citera
Max_H Postad 13 augusti 2007 Postad 13 augusti 2007 Jupp. Box är, om jag minns rätt, en "kapad" 4:3. Du får leva med det, eller zooma upp (rimligtvis med ganska kass resultat). /Max 0 Citera
Pace Postad 17 augusti 2007 Postad 17 augusti 2007 Omdöpt från "storlek på maerialet til ltv". Försök läsa igenom vad ni skriver innan ni trycker på posta-knappen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.