Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

I en väldigt lång tid har jag velat gjort en radar till mina filmer, tills jag hittade denna ultimata tutorial. Jag började göra själva radarn tills jag kom till momentet där man skulle göra så att själva planet syns vid scanner linjen.

Jag skriver in hans expression men då kommer det upp att transform är ingen property eller method. Och ordet transform finns i hans expression.Vad ska jag göra.

Link till tutorialen:

http://library.creativecow.net/articles/drozda_jerzy/Radar/Video/radar.html

Och jag kan inte ladda ner projektet för att jag har bara After effects 6.5.1 professional inte 7.0

Postad

Det kan ju vara så att själva transform fungerar bara i sjuan, men jag tror niog inte att det är så. Det måste vara nåt annat. Jag skriver exakt och gör exakt som han gör på hans tutorial, men ändo kommer det upp att transform är ingen property eller method. Vad är problemet? Nån som vet?

Om det är nån annan här som har AE 6.5 så kan ni ju pröva att göra hans radar och se om det funkar för er, funkar det så är jag tacksam för hur ni gjorde.

Postad

Jag skriver min expression på "transform" effektens opacity, på aircraft layern. Och då skriver jag.

dist = length(transform.position,thisComp.layer("grid").transform.anchorpoint);

sldval = thiscomp.layer("scanner").effect("slidercontrol")("slider")/2

if((dist > sldval-10) && (dist

100;

}else{

0;

}

Postad
dist = length(transform.position,thisComp.layer("grid").transform.anchorpoint);

sldval = thiscomp.layer("scanner").effect("slidercontrol")("slider")/2

if((dist > sldval-10) && (dist

100;

}else{

0;

}

Jag får inte upp något felmeddelande här, iaf inget som nämner något om transform. Jag gissar att det beror på att AE 6.5 inte stödjer den expression du håller på med.

För att bli säker hade jag postat samma fråga hos AE ENHANCERS där du kan få hjälp. :)

Kolla också efter stavfel då ett enda räcker för att det inte skall fungera. I den du postade här skriver du tex t ransform.anchorpiont istället för transform.anchorpiont vilket är tillräckligt för felmeddelanden. I det här fallet tror jag iofs att det är AE 6.5 som är boven i dramat.

Postad

Det verkar logiskt att 6.5 är boven, men det måste väl finnas en annan expression som fyller samma funktion. Jag är inget proffs på expressions så jag hoppas nu att nån vet vad som gäller.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...