woxaz Posted June 6, 2004 Share Posted June 6, 2004 Hejsan! Det här är det första manuset jag har skrivit. Det handlar om två stockholmare som är frivilliga i det Finska vinter kriget. Jag har inte hunnit så långt men vad tycker ni om det jag skrivit?frivillig.pdf 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
always89 Posted June 6, 2004 Share Posted June 6, 2004 ett mycket bra manus än så länge tycker jag. Det fanns både humor, men ändå allvar i det. Forstätt på det, det kan bli en bra story! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted June 6, 2004 Share Posted June 6, 2004 Jag har ingen större rutin på att ge feedback på manus så du får ta följande med en nypa salt. Ditt manus är välskrivet och tydligt. Möjligen känns upplägget lite väl konventionellt men det är nog bara jag! :-) Vidare tycker jag att karaktärerna etableras på ett ganska smidigt sätt utan krångel. Jag gillar drömsekvensen också! Jag är dock lite tveksam till dialogen på vissa ställen. T ex så används uttrycken "puddingen" och "Men hallå". Jag är ganska säker på att åtminstone det sistnämnda inte användes på 40-talet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted June 6, 2004 Author Share Posted June 6, 2004 Tackar! Ska skriva vidare snart. e93mw håller med dej men har inte kunna komma nåra bra ord finns fler än dom vet jag. Ska byta ut dom när jag kommer på något annat. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts