Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
? utveckla gärna ditt harklande tack! :)

Adobes hemsida för Premiere Pro CS3 hittade jag just detta vilket är ett svar på harklandet:

Native Panasonic P2 editing

Import and edit content from Panasonic P2 equipment natively, without transcoding or rewrapping. Deliver content quickly and efficiently with true native editing directly from the P2 media. Or copy files to the hard drive to take full advantage of your system’s speed. Adobe Premiere Pro retains key metadata from the P2 media, making it available within the project window. Finally, export your work to P2 to allow playback on P2 equipment.

Postad
Adobes hemsida för Premiere Pro CS3 hittade jag just detta vilket är ett svar på harklandet:

Native Panasonic P2 editing

Import and edit content from Panasonic P2 equipment natively, without transcoding or rewrapping. Deliver content quickly and efficiently with true native editing directly from the P2 media. Or copy files to the hard drive to take full advantage of your system’s speed. Adobe Premiere Pro retains key metadata from the P2 media, making it available within the project window. Finally, export your work to P2 to allow playback on P2 equipment.

Det där är ju en fin text! men man måste ju ha hårdvarustöd eller nått? för inte funkar det att öppna filerna direkt i CS3 det vdet vi ju redan, så de där hjälpte mig inte personligen.

Postad
Det där är ju en fin text! men man måste ju ha hårdvarustöd eller nått? för inte funkar det att öppna filerna direkt i CS3 det vdet vi ju redan, så de där hjälpte mig inte personligen.

Det kommer att fungera utan hårdvara. Uppdateringen vet jag inte när den släpps, men den bör ju vara på väg när man läser det på deras hemsida. :)

Du kommer att kunna öppna filerna direkt i PPro CS3.

Postad

Som Rogge skriver:

- Ingen extra hårdvara krävs.

- Uppdateringen kommer att vara för nedladdning och kommer att vara gratis.

- Finns för Premiere Pro CS3 och After Effects CS3.

- Release troligen runt mitten av oktober.

/Max

Postad

Nu vet jag inte om det redan är besvarat (huruvida man kan redigera i 4k), men som jag förstått det så har FCP i senaste utgåva en möjlighet att kunna redigera i 4k utan separata proxy-/workprintrushes-filer... Men även det är en sanning med modifikation eftersom man ändå tar Redcode-raw-strömmen på 4k och "on the fly" nedkonverterar till redigerbar upplösning (2k, 720p, 480/576p, eller annat) ... plus det faktum att antalet 4k-kompatibla skärmar på marknaden är i stort sett obefintliga;)...

Nä... jag låter min dator fortsätta med 1080p-redigering ett tag till jag... inte överdrivet flyt men det duger för mina korta grejer en stund till.

Och vad gäller mac vs pc och FCP tai Premiere? smaken är som baken men mina skinkor sitter helt och hållet på pc&PPros sida... och därmed basta...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...