Mr Moon Postad 4 augusti 2007 Postad 4 augusti 2007 Hej. Ska göra några 12 sekunders reklamspottar utan ljud. Vilket pris kan man ta á spott. Text och bild får jag skickat till mig! T.e.x 1-3 bilder med lite olika texter som ändras under uppspelning. Mvh Mr Moon 0 Citera
16kolon9 Postad 4 augusti 2007 Postad 4 augusti 2007 Pröva med att räkna med vad du behöver för att jobba med reklamspottarna och om sändingspaket skall ingå. Du får helt enkelt chansa och se. Det finns få skäl för någon som redan gör reklamspottar att tala om vilket pris du skall bjuda under... eller hur? Om du tar för lite betalt jobbar du gratis. Om du tar för mycket betalt får du inte jobba. En svår balansgång. Sedan är det inte säkert att en reklamspot är en reklamspot är en reklamspot... Du har inte sagt att du får bildmanus utan bara text och bild. Vem gör bildmanus? Är det du? Eller gör du reklamspottarna direkt som bildmanus. Vems fonter ska användas? Har du licens för kommersiellt bruk av fonter? Lite att tänka på. Du kan göra små jobb även åt bolag innan du har registrerat firma och skaffat skattekonto. Men det löser du vid deklarationen. 0 Citera
Mr Moon Postad 4 augusti 2007 Författare Postad 4 augusti 2007 Tack för ditt svar...... eller för dina frågor :-) Om jag frågar så här då.... Tar man betalt á timme, eller fär färdig produkt!? Kan du förklara lite mer ang "licens för kommersiellt bruk av fonter"! Kan jag inte använda fonterna som finns i windows? Vad menar du med "sändningspaket"? Ang bildmanus så måsta jag kolla det! Mvh Moon 0 Citera
Max_H Postad 4 augusti 2007 Postad 4 augusti 2007 Ytterligare en VIKTIG grej: Gör klart för kunden att dom får EN titt med EN chans till ändring. ALLA andra ändringar kostar. Jag har många kollegor som fått göra om filmen helt både en och fyra ggr till samma peng. /Max 0 Citera
Mr Moon Postad 4 augusti 2007 Författare Postad 4 augusti 2007 Tack för tipset Max. Mvh Moon 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.