Polytrop Postad 2 augusti 2007 Postad 2 augusti 2007 Hejsan gott folk. Efter att ha uppgraderat Adobe Premiere Pro 1.5.1 till CS3 har DVD-bränningen blivit problematisk, milt uttryckt. I version 1.5 finns en trevlig bränn-till-DVD-funktion som jag förlitat mig till hittills. I CS3 förväntas vi använda Encore förr att skapa en DVD. Nu tillhör jag tyvärr de som drabbas av en uppenbar bugg i Encore CS3 (se inlägg här: "Encore lämnar kryptiskt felmeddelande"). Nåja, exporterar mitt projekt i APP CS3 vial Media Encoder som alstrar dessa filer: projekt.m2v projekt.m2v.xmpses projekt.mpa projekt.xmp Använder därefter ett externt brännarprogram (DeepBurner - himla bra!). Jag känner på mig att något inte kommer att funka, men bränner filerna till en DVD. Och vid uppspelning på TV via DVD-spelare visas filmen utan ljud. Hur sjutton gör man? Har redan brännt sju plattor med olika inställningar, filmen visas likväl utan ljud. Lyxfråga: Projektet är i 4:3. Går det att ställa in för optimal visning på en widescreen-tv utan att användaren behöver scrolla mellan olika visningsalternativ på tv:n? 0 Citera
Max_H Postad 2 augusti 2007 Postad 2 augusti 2007 Om du multiplexar det hela så det blir en fil med bild och ljud (fliken "Multiplexer" i Media Encodern)? Funkar det? /Max 0 Citera
Polytrop Postad 2 augusti 2007 Författare Postad 2 augusti 2007 Tack för uppslaget. Testar nu, ber att få återkomma. PS) Skickade mess till dig ang Encore. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.