Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Till min skräckfilm så ska det komma en blixt som slår ner i ett kors. Jag har lite problem med att göra blixten, jag använder effekten "Advanced lightning".

Skulle kanske någon kunna göra en snygg blixt och skriva alla presets?

Eller kanske kan ge något annat tips?

Tack!

Mvh Jesper

Postad

Lar dig anvanda "blending modes". AE7 "lighting" e 8 bit color och ser ut som skit, jag antar man maste tweaka som fan for att fa den nagorlunda bra.

Jag skulle nog fula med blendingmodes, satta glow pa blixten (iaf precis nar den slar ner) och fa det att se ut som den "overexponerar" kameran.

Det skulle hjalpa om du sa vad det e till for, vart e korset? E korset filmat? Gjort i Maya, 3Ds Max? Photoshop?

Ska det vara del av filmen eller e det intro till filmen?

Postad

Blixten slår ner i slutet, korset ska vara riktigt som står på plats, sen lägger jag bara på effekter.

Jag har gjort ett test på ett staket. Kommentera gärna.;)

Postad

Tracka bilden, for just nu ser det ut som att blixten bara e paklistrad, om du trackar in den sa kommer det se mer som att den e i synk med resten av skakande kameran.

Blixten e for liten for att vara sa nara. Plus den ser ut att anvanda "normal" blendingmode vilket bara e felaktig for hur saker i bilder smalter ihop.

Sen ser det ut som det bara e 2 frames av blixten, ha 3 frames dar den gradvis slar ner eller forsvinner. Bilden av blixten verkar ocksa vara kopierad over flera frames vilket knappast liknar en blixt beteende med normal shutterspeed.

• 2 månader senare...
Postad

Hej igen... Vid andra tillfälle i filmen ska det blixtra, men då ser man inte blixtnedslaget utan bara ljuset från blixten, jag undrar om man kan göra liknande effekt i after effects, detta är ett test klipp där jag blixtrade med en annan kamera. Ljudet blev jätte konstigt, jag fattar inte varför det blev så men skit i det..;) kör utan ljud, det är nog bättre...:p

kan man göra en sådan effekt i after effects, så att det blixtrar till, kanske till och med bättre en vad det klippet blev? :p

Mvh Jesper

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...