zaphood1000 Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Funderar på att skaffa en Panasonic NV-DX100. Någon som sitter inne med kunskap. 0 Citera
Max_H Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Dum hörlursutgång (sitter på dockningsstationen). Tror (fortfarande) inte att den funkar med PPro utan ger en massa myrornas krig vid intankning (stämmer det Roger (om du fortfarande har kvar din?)). Inte världens bästa ljuskänslighet (men den är ju rätt gammal). Annars gillade jag min skarpt tills den blev stulen... :( /Max 0 Citera
Rogge Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Tror (fortfarande) inte att den funkar med PPro utan ger en massa myrornas krig vid intankning (stämmer det Roger (om du fortfarande har kvar din?)). DX-100 fungerar att fånga med utan problem till Premiere Pro 2.0 och CS3. (Iofs även till Premiere Pro 1.x under förutsättning att man har hårdvara, tex ett Matrox RT.X10.) 0 Citera
Max_H Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Thanks - hade för mig att det inte ens gick i CS2. /Max 0 Citera
zaphood1000 Postad 31 juli 2007 Författare Postad 31 juli 2007 tackar för era snabba svar.. Hur är den mot final cut express eller imovie? Och gärna era tankar om själva kameran. 3000 för en i bra skick, för mycket eller? Zap 0 Citera
Max_H Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Har inte testat mot FCE men borde funka, äldra Panasonic kan dock vara lite struliga - kolla om du får testa innan köp (om inte annat än för att verifiera att FW-fungerar). På tal om det så är det nog bara FW-utgång på den, inte ingång. Du kan nog testa att pruta lite, om det inte följer med en faslig massa extragrejer (batterier, stativ, vidvinkellins etc). /Max 0 Citera
zaphood1000 Postad 31 juli 2007 Författare Postad 31 juli 2007 Hm, nu blev jag lite nojjig. Vet inte riktigt vad som följer med. nu kommer dagens newbe fråga... Varför firewire in? kameran har så vitt jag vet använts semipro flera år men det kanske är jag som missuppfattat. Zap 0 Citera
Max_H Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 FW-in är bra för att: - Du kan göra en DV-master på band. - Du kan redigera och titta på videobilden på en TV/Monitor "via" kameran. Tidigare fanns det en dosa som kunde "låsa upp" kamerans DV-in, kanske ngn återförsäljare kan ha kvar ngn (ex Lindqvist Radio). /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.