Gäst bollyn Postad 30 juli 2007 Postad 30 juli 2007 Om jag t.ex har gjort en film i Premiere Elemants 3.0 och ska spara den på darton är det bra bildkvalite men om jag har gjort en effekt på en video klipp i after effekts och ska spara det så blir det inte alls lika bra kvalite på bilden? Vad ska man spara filmen som i after effekts? Jag brukar spara den som en mpeg-4 men det blir ingen bra kvalite. Och det blir ju konstigt om man har ett film klipp som inte har några effekter och sedan klipper man till ett annat klipp som har effekter blir det ju konstigt efter som att det blir sämre bildkvalite på det klippet efter som att det har varit i after effekts och sedan sparats. 0 Citera
ludde Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 okomprimerat. komprimera aldrig något klipp förns allt är klart. spara ut den som bildsekvenser [.targa typ] eller en okomprimerad .avi fil. Vissa program har dock frameblend "by-default" när du sparar ut okomprimerat, så det måste man stänga av också. 0 Citera
16kolon9 Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Det finns två aspekter att belysa. Den första är signalbehandlingen inom AE för respektive effekt. Kontrollera om din effekt utförs i 8-bitars RGB eller 10-bitars luma och chroma. Om din luma och chroma först omvandlas till RGB ändras färgerna på grund av avrundningfenomen inom det binära talsystemet. Går du sedan ner till 8-bitars-signal avrundar effekterna bildinformationen så att du bara har 6-7 bitars relevent information kvar efter varje rendering. Om du sedan sänder tillbaka till redigeringen med omvandling till luma och chroma igen får du avrundningsfel en gång till. Den andra aspekten belystes väl av Ludde. Skicka AE-filer endast i okomprimerat skick tillbaka till redigeringen. Allt annan är helt enkelt uselt. MPEG-4 är ett mycket hårt komprimerat format och passar bra att visa talande huvud i mobiltelefon. MPEG-4 används även vid streaming över Internet i pyttesmå visningsrutor. Du kan välja att först lära dig teknik som hela tiden förändras och eller att lära dig att bli konstnär inom befintlig teknik. Hitta en teknik som fungerar och utveckla dina bilder inom den. dina viktigaste resurser är dina två hjärnhalvor - låt dom samarbeta... 0 Citera
Joel.N Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Jag hsr gett svar på en liknande fråga nyligen i en annan tråd där frågeställaren ville få bra kvalité vid export på material som skulle brännas på en DVD. Nu är jag inte säker på att du "Bollyn" hade för avsikt att bränna på DVD, men jag lämnar ändå svaret här igen; Hej! Lösningen för dig är följande; Export - Välj AVI - Ändra inställningen till DV-Pal - välj även (under animering) 25 bildrutor per sekund, och dra sedan reglaget för komprimerare till kvalité Bäst. Därefter väljer du bildstorleken/formatet som filmen ska visas i, dvs 4:3 eller 16:9 På detta sätt får du den bästa/högsta kvalitén som du kan få om filmen ska brännas till en DVD. Lycka till Mvh Joel.N 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.