Skrytsson Postad 28 juli 2007 Postad 28 juli 2007 En sak jag stör mig på i PPro cs3 är att alternativet "render & replace in Audition" (för ljudklipp) inte finns. Istället har man bytt ut det mot Soundbooth som jag tycker verkar vara ett mycket enklare och sämre ljudprogram. Varför? Vid till exempel brusreducering fanns det betydligt mycket fler inställningar i Audition (2.0) än i Soundbooth... Det finns ingen väg att komma förbi den här inställningen och koppla PPro till audition istället? 0 Citera
megawatti Postad 28 juli 2007 Postad 28 juli 2007 Öppna dokumentet i PP 2.0 så länge? Kanske bara är ett ungtproblem, att de missat eller något. 0 Citera
Rogge Postad 29 juli 2007 Postad 29 juli 2007 Ja, Edit in Adobe Audition är borta i PPro CS3. Gör så här istället: 1. Markera klippet på Timeline 2. Clip > Audio Options > Render and Replace 3. Tryck Ctrl+E 4. Redigera ljudet i Audition För att öppna ljudet i Audition igen om det skulle behövas, tryck Ctrl+E. Använd Keyboard Customization i PPro och lägg till ett tangentbordkommando för Render and Replace så behöver du bara trycka på två knappar för att öppna upp ljudet i Audition. Själv använder jag Ctrl+P, då minns jag Render and RePlace bättre. 0 Citera
Skrytsson Postad 23 augusti 2007 Författare Postad 23 augusti 2007 Ja, Edit in Adobe Audition är borta i PPro CS3. Gör så här istället: 1. Markera klippet på Timeline 2. Clip > Audio Options > Render and Replace 3. Tryck Ctrl+E 4. Redigera ljudet i Audition För att öppna ljudet i Audition igen om det skulle behövas, tryck Ctrl+E. Använd Keyboard Customization i PPro och lägg till ett tangentbordkommando för Render and Replace så behöver du bara trycka på två knappar för att öppna upp ljudet i Audition. Själv använder jag Ctrl+P, då minns jag Render and RePlace bättre. Tack för tipset. Jag får dock inte upp Audition när jag trycker Ctrl+E... Är det en inställningssak? 0 Citera
Rogge Postad 23 augusti 2007 Postad 23 augusti 2007 Jag får dock inte upp Audition när jag trycker Ctrl+E... Är det en inställningssak? Vad får du upp då? Win+E > Tools > Folder Options > File Types. Under Extensions letar du upp och klickar på WAV och klickar sedan på Change och letar upp Adobe Audition och klicka på på OK. Klicka sedan på Close. Nu skall det fungera. Så gör man på US-version av XP, men du hittar nog rätt på svensk version. :) 0 Citera
Skrytsson Postad 25 augusti 2007 Författare Postad 25 augusti 2007 Tack Rogge. Funkar bra nu. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.