AnderssonMusic Postad 25 juli 2007 Postad 25 juli 2007 Ja, det var verkligen kämpa. Dreamweaver, IExplorer och Firefox tolkade mina tappra försök till css på tre olika sätt. Men grunden och lite till är klar. Och jag kan erkänna. Engelska är inte min starkaste sida. Verkligen inte. Så om ni har tid och lust kan ni gärna ge mig lite respons på innehåll och språkbruk. /Mikael Andersson 0 Citera
AnderssonMusic Postad 27 juli 2007 Författare Postad 27 juli 2007 Ingen som har några åsikter... Inga dundertabbar i språket alltså? Det är det första som folk brukar anmärka på nämligen... :) 0 Citera
Dario Postad 27 juli 2007 Postad 27 juli 2007 Du skriver "He can write music in many different styles" Kanske är det vanligare att skriva "He can write music in many different genres" ? För det är olika genrer du menar va? Symfoni/rock/etc. 0 Citera
00Bengtsson Postad 27 juli 2007 Postad 27 juli 2007 På webben använder man oftast teckensnitt med sans-seriffer, eftersom tester visat att det går mycket enklare att tyda dessa på en monitor. Skippa Times New Roman och använd Arial, Tahoma eller något liknande som saknar seriffer. 0 Citera
AnderssonMusic Postad 27 juli 2007 Författare Postad 27 juli 2007 Dario: Ja, det är bättre det du skrev. Tack! 00Benqtsson: Det ska faktiskt inte vara Times heller. Men jag gjorde en tabbe och tog ett teckensnitt som många inte hade. Och genom CSS fontfamily blev det Times. Ska ändra detta. Tack! 0 Citera
Taylor Postad 27 juli 2007 Postad 27 juli 2007 Om du laddar upp teckensnittet på servern så borde det fungera =) 0 Citera
AnderssonMusic Postad 28 juli 2007 Författare Postad 28 juli 2007 Nu har jag uppdaterat sidan och bytit ut de konstiga fonten. 0 Citera
Rjzonez Postad 28 juli 2007 Postad 28 juli 2007 Skjysst sida ;) nu kommer lite pet-detaljer: 1.Bakgrundsfärgen på rubriken (#2c2c2c) skiljer sig lite grann ifrån bakgrunden ifrån hemsidan (#333333) 2.Nja, att skriva i tredje person går inte för mig personligen (men de e upp till dig) Annars är sidan skjysst och bra utformad :) /Xinga PS. Fiiilm productions hemsida är nu uppe! Vi behöver fortfarande en bild som ska länkas till dig, om du tänker fixa den så säg till, eller om du vill att vi ska fixa den så sä också till :P (storlek 161x39 px) 0 Citera
AnderssonMusic Postad 29 juli 2007 Författare Postad 29 juli 2007 Rjzonez: 1. Du använder Internet Explorer va? I alla fall klarar inte Explorer detta hemma hos mig. Dock stämmer allt i Firefox och Dreamweaver. 2. Hmmmm. Ps. Hmmm :) 0 Citera
Rjzonez Postad 29 juli 2007 Postad 29 juli 2007 Yepp, Internet Explorer använder jag, får väl leva med detta, jag dör väl andå inte :P 0 Citera
AnderssonMusic Postad 29 juli 2007 Författare Postad 29 juli 2007 Uppdaterad med en bakgrund som har "inbränd text". Nu ser loggan bättre ut i Explorer också. 0 Citera
Rjzonez Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 yes sir, ser mkt bättre ut nu ;) kämpa på :) /Xinga 0 Citera
Rjzonez Postad 7 augusti 2007 Postad 7 augusti 2007 Nu har vi upptaterat vår websida, och nu står ditt namn under "Sammarbeten" på både den eng och sv sektionen, kika in och kolla om det ser bra ut. http://www.fiiilm.webb.se /Xinga 0 Citera
AnderssonMusic Postad 13 augusti 2007 Författare Postad 13 augusti 2007 Nu har jag slutat kämpa och låtit en annan snubbe fixa sidan. Rapportera gärna fel och så. http://www.mikaelanderssonmusic.com 0 Citera
tuco Postad 13 augusti 2007 Postad 13 augusti 2007 Ser fint men jag hade nog skippat din dator setup. Känns lite tramsigt och vem bryr sig egentligen om vilket märke ditt moderkort har, ditt grafikkort och cpu osv... Det är ju musik du ska sälja inte dator komponenter :) Skriv hellre mer vilken musik utrustning du har & vilka licenser du har (samplingar, prg osv...) Kanske lite bilder på din studio osv... Bra att du har en bild på dig själv - gör det personligt tycker jag. 0 Citera
AnderssonMusic Postad 13 augusti 2007 Författare Postad 13 augusti 2007 Ser fint men jag hade nog skippat din dator setup. Känns lite tramsigt och vem bryr sig egentligen om vilket märke ditt moderkort har, ditt grafikkort och cpu osv... Det är ju musik du ska sälja inte dator komponenter :) Skriv hellre mer vilken musik utrustning du har & vilka licenser du har (samplingar, prg osv...) Kanske lite bilder på din studio osv... Bra att du har en bild på dig själv - gör det personligt tycker jag. Ja, jag håller med. Helt ointressant egentligen vad jag kör med för dator. Egentligen skiter nog alla i om jag kör Miroslav eller EWQL också. Föresten, vad bör man ha med i Biografin? 0 Citera
tuco Postad 13 augusti 2007 Postad 13 augusti 2007 Om du kör med EWQL & Miroslav så tycker jag det är bra att nämna. Behövs visserligen inte men skadar inte heller. Ibland kan det ju vara fler involverade i ett projekt och då kan det vara bra för andra att veta om ni är kompatibla osv... Ladda hem Pro Tools Free och skriv att du har Pro Tools. Överdriv lite :) Har även gärna lite andra stilar än orkester musik. Det är ju faktiskt ganska sällan som det är behov för maffig orkester musik. Visa gärna ett lite bredare register. 0 Citera
AnderssonMusic Postad 13 augusti 2007 Författare Postad 13 augusti 2007 Haha, namedrop... Ja, jag håller på med olika exempelstycken i olika genres som snart kommer upp. Det är viktigt. Tackar för dina ideér tuco! 0 Citera
Rjzonez Postad 14 augusti 2007 Postad 14 augusti 2007 Najs, men en sak, du kanske borde fixa en "Hem" knapp också i menyn :D jag tror att det inte är många som trycker på bilden där uppe för att komma till förstasidan ;) Jo en sak till, jag skulle vilja ställa en fråga till kompisen som fixade din sida, var fick ni tag på den dära kontak formeln?? Tack /Xinga 0 Citera
AnderssonMusic Postad 15 augusti 2007 Författare Postad 15 augusti 2007 Rjzonez: Jag tror att han gjort den själv. Men jag kan kolla. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.