Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja, det var verkligen kämpa. Dreamweaver, IExplorer och Firefox tolkade mina tappra försök till css på tre olika sätt. Men grunden och lite till är klar.

Och jag kan erkänna. Engelska är inte min starkaste sida. Verkligen inte.

Så om ni har tid och lust kan ni gärna ge mig lite respons på innehåll och språkbruk.

/Mikael Andersson

Postad

Du skriver "He can write music in many different styles"

Kanske är det vanligare att skriva "He can write music in many different genres" ?

För det är olika genrer du menar va? Symfoni/rock/etc.

Postad

På webben använder man oftast teckensnitt med sans-seriffer, eftersom tester visat att det går mycket enklare att tyda dessa på en monitor. Skippa Times New Roman och använd Arial, Tahoma eller något liknande som saknar seriffer.

Postad

Dario:

Ja, det är bättre det du skrev. Tack!

00Benqtsson:

Det ska faktiskt inte vara Times heller. Men jag gjorde en tabbe och tog ett teckensnitt som många inte hade. Och genom CSS fontfamily blev det Times.

Ska ändra detta. Tack!

Postad

Skjysst sida ;) nu kommer lite pet-detaljer:

1.Bakgrundsfärgen på rubriken (#2c2c2c) skiljer sig lite grann ifrån bakgrunden ifrån hemsidan (#333333)

2.Nja, att skriva i tredje person går inte för mig personligen (men de e upp till dig)

Annars är sidan skjysst och bra utformad :)

/Xinga

PS. Fiiilm productions hemsida är nu uppe! Vi behöver fortfarande en bild som ska länkas till dig, om du tänker fixa den så säg till, eller om du vill att vi ska fixa den så sä också till :P (storlek 161x39 px)

Postad

Ser fint men jag hade nog skippat din dator setup.

Känns lite tramsigt och vem bryr sig egentligen om vilket märke ditt moderkort har, ditt grafikkort och cpu osv...

Det är ju musik du ska sälja inte dator komponenter :)

Skriv hellre mer vilken musik utrustning du har & vilka licenser du har (samplingar, prg osv...)

Kanske lite bilder på din studio osv...

Bra att du har en bild på dig själv - gör det personligt tycker jag.

Postad
Ser fint men jag hade nog skippat din dator setup.

Känns lite tramsigt och vem bryr sig egentligen om vilket märke ditt moderkort har, ditt grafikkort och cpu osv...

Det är ju musik du ska sälja inte dator komponenter :)

Skriv hellre mer vilken musik utrustning du har & vilka licenser du har (samplingar, prg osv...)

Kanske lite bilder på din studio osv...

Bra att du har en bild på dig själv - gör det personligt tycker jag.

Ja, jag håller med. Helt ointressant egentligen vad jag kör med för dator. Egentligen skiter nog alla i om jag kör Miroslav eller EWQL också.

Föresten, vad bör man ha med i Biografin?

Postad

Om du kör med EWQL & Miroslav så tycker jag det är bra att nämna.

Behövs visserligen inte men skadar inte heller.

Ibland kan det ju vara fler involverade i ett projekt och då kan det vara bra för andra att veta om ni är kompatibla osv...

Ladda hem Pro Tools Free och skriv att du har Pro Tools. Överdriv lite :)

Har även gärna lite andra stilar än orkester musik.

Det är ju faktiskt ganska sällan som det är behov för maffig orkester musik.

Visa gärna ett lite bredare register.

Postad

Najs, men en sak, du kanske borde fixa en "Hem" knapp också i menyn :D jag tror att det inte är många som trycker på bilden där uppe för att komma till förstasidan ;)

Jo en sak till, jag skulle vilja ställa en fråga till kompisen som fixade din sida, var fick ni tag på den dära kontak formeln??

Tack

/Xinga

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...