Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tyvärr visste jag inte vart jag skulle lägga detta inlägg så jag valde foto/ljus.

Vad rekomenderar ni för datorskärm med tanke på videoredigering?

Tänkte en skärm på 20-22 tum och max 4000 kronor.

Neo

Postad
Tyvärr visste jag inte vart jag skulle lägga detta inlägg så jag valde foto/ljus.

Vad rekomenderar ni för datorskärm med tanke på videoredigering?

Tänkte en skärm på 20-22 tum och max 4000 kronor.

Neo

Vad prioriteras?

Bra fargatergivning? Hog upplosning? Refresh rate?

Personligen kan jag inte rekommendera nagon, men du bor saga lite vad som e viktigast sa att andra kan ge dig tipps utifran det.

Postad
Vad prioriteras?

Bra fargatergivning? Hog upplosning? Refresh rate?

Personligen kan jag inte rekommendera nagon, men du bor saga lite vad som e viktigast sa att andra kan ge dig tipps utifran det.

Alltså, det du själv har beskrivit ses enligt mig det viktigaste om man ska hålla på med video/bild.

Jag behöver en skärm som har bra färgåtergivning, upplösningen behöver inte vara värst hög.

Postad
Den skärmen som jag länkade till har en storebror på 22''. Nyfiken: varför vill du ha en 22'' om inte upplösningen inte spelar någon roll?

Jag antar att det räcker med den upplösning som datorskärmar brukar vanligtviss ha. Jag kanske har fel.

Postad
Denna

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1&sku=59215

? eventuella studentrabatter osv.. Bästa skärmen, har frågat på sweclockers osv när jag var inne på att köpa en 20-22 tummare. Desutom blir formatet fel på en 22tummare, blir rätt på en 20"

Hur tänker du när du säger att formatet blir fel på en 22 tummare? Kan du utveckla det lite.

Tack

Neo

Postad

Det var så de sa till mig på Sweclockers , ska leta up min tråd.

16ms black-to-black. 6ms gray-to-gray (använd den siffran om du ska jämföra med lite billigare skärmar, då många tillverkare anger responstiden i gray-to-gray för att få produkterna att verka mer attraktiva).

Och ja, den är verkligen så mycket bättre. Fått massor av "bäst i test" osv. Stirra dig inte blind på responstid; färgåtergivning, svärta, betraktningsvinklar mm betyder så oerhört mycket mer. Om du skulle ställa de två skärmarna bredvid varandra, skulle du förstå vad jag menar. Det är en väldigt stor skillnad. När det gäller storleken finns det faktiskt en fördel med 20-tum. Båda skärmarna har upplösningen 1680x1050, vilker passar 20-tum bra men blir för litet (stort, beroende på hur man ser på det) på en 22-tummare.

Jag sitter själv på en 2007WFP och den är alldeles underbar. Spelar mycket spel, och det fungerar alldeles utmärkt. Jag har inte märkt av någon ghosting, trots att jag lirar mänger med FPS.

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=681565&highlight=sk%E4rm

Där har du svaret. Tex Hd-ready på en 42" tv är inte så atraktivft att ha som skärm, tex.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...