Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har ett irriterande problem, viket de på Adobe inte kunde säga något om när jag ringde dem tidigare i dag. I och för sig blev jag hänvisad till någon som hänvisade till någon utomlands men ja, tänkte jag kanske kunde fråga här om någon har koll.

Jag har ett alldeles nytt engelskt Premiere CS3 och en ny Panasonic AJ-HDX900 (DVCPRO HD) som spelar in på vanliga DVCPRO-band. Enligt specs och helpen i Premiere CS3 skall det klara att ta emot DVCPRO-HD, dock så får jag vid Captur meddelandet att det är fel på signalen från kameran och att jag bör starta om kameran. Därtill går det inte att ställa in att jag har en DVCPRO kamera, det enda som finns att välja är DV och HDV. Kameran är ansluten via firewire och när jag tog med den och testade den på en Avid Express HD redigering så funkade det utmärkt att välja capture. Men hur gör jag för att få in materialet i mitt nya Premiere?

Vore jätte tacksam för hjälp. Kanske kan inte premiere captura direkt från band när det gäller DVCPRO HD utan bara via P2 kort och hårddisk etc, men i så fall kanske det finns någon fristående programvara eller plug-in som kan captura video materialet så att jag kan få in det i Premiere och After Effects? Ja som sagt, jag skulle bli väldigt tacksam.

Postad
Enligt specs och helpen i Premiere CS3 skall det klara att ta emot DVCPRO-HD

Ja, under förutsättning att du har ett kort med SDI-ingång i datorn som kan fånga in materialet. Mer info finns i kapitlet Capturing HD video.

Postad

Misstänkte det, djävligt knäppt, då man ju faktiskt kan koppla kameran till en dator via firewire och köra capture i t.ex. Avdi. Just därför så kanske det finns något instiksprogram eller så, med vilket man kan captura material till Premiere? Någon som har koll å något sådant? Kanske t.o.m. OnLocation klarar att göra det eller ja något program från någon annan tillverkare?

Postad
Kanske t.o.m. OnLocation klarar att göra det

Har du provat?

Jag tänkte inte på OnLoaction när jag svarade och har heller inte provat, men enligt manual skall det gå. Skriv gärna hur det gick här sedan! :)

Postad

Jag har inte onLocation, borde det följt med Premiere Pro CS3 eller måste jag köpa det på sidan om, det är så att säga inte jag som handlat och installerat?

Testade en väns Aspect HD (HDLink) som han hade till Premiere Pro 1.5, det hittade inte kameran och således gick det följdaktigen ej att fånga någon video.

Finns det demon av onLocation som man kan testa med eller borde det följt med eller? Något annat tipps, något annat program som kan funka, likt Aspect HD eller så.

Postad
Jag har inte onLocation, borde det följt med Premiere Pro CS3 eller måste jag köpa det på sidan om, det är så att säga inte jag som handlat och installerat?

OnLocation följer med i PPro CS3.

Var köptes den då? Vad jag vet går inte PPro CS3 att få tag i sverige än.

Postad

Vet ej, får kolla med killen som äger datorn och så, jag bara lånade i dag då jag planerar att köpa hela Prod Studio om detta funkar bra, vilket det ju inte gör än så länga.

Att Adobe inte kan släppa en lista på vilka kameror som stöds. Formatet stöds men det är allt, fan vad irriterande, brukar gilla Adobe men nu är jag lite leds, dåligt skött.

Men om onlocation följer med, han kanske t.o.m. har det installerat, hur ser det då ut, ligger det i Premiere? Var hittar jag det?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...