Chicke Postad 15 juli 2007 Postad 15 juli 2007 Hej! Ska försöka förklara bra. Använder mig av Adobe Premiere 1.5, och jag undrar om man kan lägga in en effekt på en del av rutan. Tex att en person lyser upp och sen försvinner (genom att ha 2st filmklipp alltså, en där personen finns, och en där den inte finns)...Då vill man ju bara lägga in ljuseffekten på personen och inte på resten av omgivningen. För dom som har sett förhäxad på TV kanske fattar vad jag menar =) /Daniel 0 Citera
mawi Postad 16 juli 2007 Postad 16 juli 2007 Om jag förstår dig rätt så låter det som du behöver göra en mask för vart effekten ska verka. Hur och om detta går att göra i Premiere vet jag dock inte eftersom jag inte använder det själv. Har du tillgång till after effects så kanske jag kan hjälpa dig. 0 Citera
ThirddOracle Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 jag vet exakt hur det ska göras i ae men tyvärr inte i premiere pro. kan du inte ladda ned trial av ae för att göra denna effekten? då kan du få hjälp. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.