Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag ska köpa en kamera och funderar på lite olika alternativ. Jag hade tänkt lägga cirka 10000 men är redo att gå så högt som 20000. Kameran kan komma att användas en hel del till att spela in hemmafamiljer nu när min storasyster har gått och blivit mamma, men kamerans egentliga syfte kommer att vara filminspelning. Det jag speciellt vill vara säker på, då det verkar vara ett vanligt problem bland dagens kameror i min prisklass är att kameran klarar låg belysning bra (vi bor faktiskt i Sverige och det är inte omöjligt att jag vill ha kameran på vintern, då mörkret tenderar att falla tidigt). Det vore också bra om kameran klarade rörelser någorlunda, men inte lika viktigt. Här är några kameror jag funderar på:

Canon HV-20

Sony HDR-HC3 (E?) - Här följdfråga, vad är skillnaden på HC3 och HC3E?

Panasonic HDC-SD1 (Dock verkar minneskort inte vara det bästa formatet, och vad jag har hört är den inte så bra i dålig belysning, stämmer detta?)

Sony HDR-HC7 (Även denna ska tydligen prestera dåligt i dåligt ljus, eller?)

Så om ni har några erfarenheter av dessa kameror och känner att någon av mina uppfattningar är fel, rätta mig gärna. Vilken tycker ni experter verkar ge mest för pengarna (för mina behov)? Om ni därtill vet några andra kameror som jag borde titta på som jag inte har nämnt här (jag har kollat på fler) så nämn dem gärna!

Sen har jag en sista fråga, är det möjligtvis någon kommande kamera som ni anser att jag bör vänta på? Här måste jag dock tillägga att jag förmodligen kommer behöva inhandla kameran senast någon gång i Augusti då jag och några vänner hade tänkt ge oss ut i skogen med kobojsarhatt och pickadoller för att spela in efter ett manus som jag har försökt koka ihop ett tag nu.

Tack på förhand!

Postad

Panasonic HV-20

Du menar Canon HV-20?

Denna har jag tänkt att köpa helt enkelt för att den verkar vara ett riktigt kap och för att den verkar ha ett bra användargränssnitt. Sen har den möjlighet att spela in i nåt som kallas CineMode som verkar intressant.

Postad

Jo visst menar jag det. Ibland blir det för många kameror för min lilla hjärna. Jo jag lutar själv mot en HV-20 men det är alltid bra att undersöka om någon har någon information som kan få mig att ändra mig. HDR-HC3E ska tydligen också vara väldigt bra.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...